|
www.transportdrewna.fora.pl Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jakub
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:37, 08 Kwi 2012 Temat postu: Loglift czy Epsilon |
|
|
Witam
Chciałbym zaczerpnąć od Was trochę informacji na temat HDSów Loglift i Epsilon.
HDSu potrzebuję do załadunku kłód o długości od 1,20-7,50m.
Zastanawia mnie jaki dźwig wybrać składany w tzw. "Z" czy "L" ?
Jakie modele możecie mi polecić i podać jakieś orientacyjne ceny nowych i używanych egzemplarzy.
Pozdrawiam i życzę miłych rodzinnych i spokojnych świąt.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jakub dnia Pon 20:07, 09 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip2
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: drawno
|
Wysłany: Nie 18:46, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Powiem tak mamy loglifta 120s L i daje rade z kłodami 8m nieraz dłużyce dębową, tylko szkoda że jedna szyna. Znajomy ma epsilona 110Z i wozi papierówkę to nie narzeka ale jak ty chcesz kłody długie to te 140 musi być. A i mamy epsilona 250z na podwójnym wysuwie (dłużyca) to trochę lipne mocowanie siłownika od szyny jest bo słabe i raz nam już nakrętkę rozwaliło od tłoka. Loglift oczywiście droższy od Epsilona. Mówią że jak składany w Z to słabszy ale tego nie odczuwamy, zadzwoń do Gracco i do Hiab polska i popytaj się cen.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patrolscania
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:39, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
No ja mam loglifta 105 i nie narzekam ,jest tam mało elektroniki i mało bajerów i raczej radził bym ci kupić loglifta.
A ty chciał byś dzwig do stosu czy dłużycy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jakub
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:09, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Bardziej do stosówki, bo na podwoziu XF'a 105.460 6x2.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jakub dnia Nie 21:10, 08 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip2
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: drawno
|
Wysłany: Nie 21:49, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
No to szukaj coś w granicach 140, a jak grube te kłody??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patrolscania
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:12, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jak ty chcesz założyć go na podwoziu 6x2 to szukaj dzwogu żeby był lekki i mocny ponieważ gdzy go założysz na tył będziesz mógł mieć lekkie problemy z wyjazdem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukash
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kościan Wielkopolskie
|
Wysłany: Nie 23:22, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
6x2 do lasu...? Chyba jakies nieporozumienie. Tym ciezko ci bedzie wjechac do lasu a co dopiero wyjechac. Tylko 6x4 albo 6x6 inaczej kiepsko to widze. Co do HDS-u to mamy 2 epsilony i nie narzekamy ale podobno wszyscy mowia ze loglift jest lepszy i pewnie maja racje....!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jakub
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:48, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
To nie będzie auto do lasu wjeżdżać daleko nie będzie, a może nawet wcale ...
filip2 co do grubości kłód to nie wiem jak to bliżej określić, bo odziomkowe części sosny/świerka czasem jakieś 3m dęby raczej patrzyłbym na wagę ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip2
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: drawno
|
Wysłany: Pon 9:59, 09 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
No to jeszcze powiem że epsilon z ma stopy razem a loglift osobno. Ja to zostaje przy 140 bo to tak akuratnie pomiędzy wagą żurawia a mocą, między 140 a 120 nie ma dużej rużnicy między wagą a w udźwigu jest, , loglift szybko rdzewieje ale to nie wiem czy tylko nasz czy inne też. Bo jak mówisz że kłody takie grubsze i nieraz dęba to siłę musi mieć. Nie wiem czy to się liczy bo mamy 3 epsilony i problemów nie ma, i 2 loglifty i również problemów brak w tym jeden stosowy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez filip2 dnia Pon 10:01, 09 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 10:13, 09 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dla Ciebie zetka będzie lepsza, bo jak chcesz coś wozić innego niż drewno na pace to nie będzie Ci on przeszkadzać i możesz załadowac do 4m wysokości a przy L to już nie bardzo. Ja mam Kesle, było pare drobnych problemów ale to pewnie z winy tego że ten żuraw stał 2 lata jako nowy nieużywany i cena była niższa o ok 5 tys niższa niż nowego. Spokojnie myślę da radę bo ma ponad 3 tony udźwigu, zresztą mam Jonsereda udzwig 2,9t to z Topolami spokojnie dawał radę no chyba że były takie po 1,5m średnicy to już 2 m odcinki dźwigał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek500
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 10:43, 09 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jak masz epsilona 110 w dobrej cenie to tez da rade . Do stosu jest dobry a do dłużycy wystarczy podniesc nieco cisnienie na głownym tłoczysku i spokojnie bedzie dawal rade.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
man
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:36, 09 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
patrolscania napisał: | Jak ty chcesz założyć go na podwoziu 6x2 to szukaj dzwogu żeby był lekki i mocny ponieważ gdzy go założysz na tył będziesz mógł mieć lekkie problemy z wyjazdem |
My mamy założonego epsilona Q150z na podwoziu 6x2 a długość przestrzeni ładunkowej wynosi 6.80m i nie mamy żadnych problemów, a auto dobrze się prowadzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip2
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: drawno
|
Wysłany: Pon 11:40, 09 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
I jeszcze jedno pytanie ile będziesz ładował? Bo jak wysoko to lepiej w Z a jak nisko to nic nie stoi na przeszkodzie żeby była L. No i nie zabardzo widzi mi się podciąganie na zaworach Ale to tylko moje zdanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukash
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kościan Wielkopolskie
|
Wysłany: Pon 12:58, 09 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Filip ma racje. Ja tez nie polecam podciaganie na zaworach bo to nic dobrego nie wróży. U Adamkiewicza kiedys tak zrobili to wszystkie węże porozrywało tak wiec lepiej nic nie kombinowac. Podobne KESLE sobie chwala bo jest prawie rownie dobra jak EPSILON a o wiele tansza....!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jakub
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 13:49, 09 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi o wysokość załadunku to różnie bywa, ale najczęściej jak się układa paczki na samochodzie to na środku można zrobić miejsce na dźwig, a jak wozić sobie drewno to jakieś 2,2m nie więcej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|