|
www.transportdrewna.fora.pl Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip666
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 12:10, 02 Lut 2013 Temat postu: Zadanie dla Spedytora |
|
|
Witam, otrzymałem zadanie na uczelnie od swojego Profesora:) Mam wcielić się w spedytora i zorganizować transport 30 ton drewna, o długości 15m. Z nadleśnictwa Karpackiego do tartaków w Szczecinie. Musze wybrać środek transportu, trasę oraz wyliczyć koszty transportu(ubezpieczenia, wynajmu auta, opłat drogowych itp.). Muszę również podać wysokość swojego wynagrodzenia( i jak zostało naliczone) z tego typu usługę. Proszę o pomoc w tym zadaniu, bo całkiem nie wiem jak się za to zabrać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Sob 19:32, 02 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Pierwsza rzecz drewna nie liczy się w tonach (chyba że deski), druga sprawa standard to max 14m przy dłużycy.
Środek transportu to najlepiej auto z HDS do dłużycy z wózkiem + np ciągnik z naczepą.
Opłaty drogowe to masz tylko viatoll - na stronie viatoll.pl masz kalkulator gdzie wpisujesz miejsca z i do oraz klasę Euro i dostajesz opłatę w PLN.
Tak swoją drogą co studiujesz i gdzie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip666
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:40, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ekonomie na uniwerku w Szczecinie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 14:43, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Zapytaj profesora jaki gatunek drewna bo też ma znaczenie.
A na głupiego można odpowiedzieć że taniej kupić drewno w okolicach Szczecina jak jechać pół polski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 15:23, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Tak i ładunek 30 ton ciężko na jedno auto zabrać więc bardzo nieekonomiczne wyjdzie ten transport.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomex80
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ZSZ/WGM
|
Wysłany: Nie 15:50, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
To chyba zadanie z zamierzchłych czasów, jak nie było jeszcze ITD i nieobowiązywały ograniczenia tonażowe i długościowe.
Nawet deski - tarcica mokra, sucha określasz w metrach, nie ma możliwości określania tego typu ładunku w tonach zbyt duża zmienność wagi, w tonach to może sobie profesor wozić węgiel z kopalni.
Kilometry x stawka konkretnego przewoźnika (o stawkach była mowa na forum) x ilość kursów jakie musi wykonać przewoźnik, od tego ustal sobie procent dla spedycji("działka dla siebie") i zadanie masz zaliczone.
Opłaty, ubezpieczenia pojazdów, podatki od śr. transportowych są już wliczone w stawce transportowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 15:56, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisze tomex80 opłaty i ubezpieczenia powinny być broszką przewoźnika.
Chyba że profesor ma takie pojęcie o przewozie drewna jak moi z Politechniki w Poznaniu to się nie dziwię temu zadaniu.
Chyba że profesor chce byś ty ustalił stawkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip2
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: drawno
|
Wysłany: Nie 19:01, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Myślicie że chłopak postawi się profesorowi, najlepsze jest to że drewno podał w tonach, ubezpieczenie, viatoll, itd. to przewoźnik ma o tym myśleć. Tomex80 napisał chyba najlepiej jak zrobić te zadanie. Szkoda że dopiero ten temat zauważyłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip666
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:14, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Profesor zna się na transporcie tak samo jak ja:) mam wyliczyć wszystko sam. Jeżeli chodzi o koszty paliwa to jeszcze dam sobie rade ale ile wyniesie ubezpieczenie i inne kosztu to już gorzej:( zakładam, że będzie to transport dłużycowy i z tym wiążą się dodatkowe koszta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 22:42, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Spalanie dla auta z HDS ok 50l/100
Spalanie naczepy z drewnem ok 40l/100
Mowa o średnim przy jeździe pusto pełno.
Zapewnienie ładunku powrotnego szanse 30% że taki znajdziesz.
Viatoll masz na stronie viatoll.pl w dziale kalkulator
Koszta ubezpieczenia uzależniony od kwoty sumy ubezpieczenia i obrotu rocznego firmy. Ja na drewno na Polskę za OCP płacę coś ok 5 tyś rocznie przy sumie na zdarzenie ok 20tyś. Na Niemcy ok 12tyś. rocznie bez opcji kabotażu.
Koszt pracy to już sobie stawkę za godzinę ustalisz i coś tobie wyjdzie, do tego dolicz koszta pochodne czyli ZUS.
Do kosztów musisz doliczyć amortyzację (koszt odtworzenia pojazdu), swój zysk, koszt opłat leasingowych czy kredytu, koszta obsługi zlecenia (biuro, giełdy, itp).
Nie wiem czy czegoś nie przeoczyłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|