 |
www.transportdrewna.fora.pl Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Pią 14:13, 08 Sty 2010 Temat postu: Ciekawe rozwiązanie firmy Kotschenreuter Fahrzeugbau |
|
|
Witam
Ostatnio rozmawialiśmy o pomyśle cezara by przyczepę włożyć na auto i jechać solówką. Znalazłem takowe rozwiązanie firmy Kotschenreuter Fahrzeugebau. U nas może nie przynośi to jakiś większych oszczędności ale jeżdżąc przez Niemcy auto wówczas jest liczone do opłaty za Autostradę jako 3 osiowe a to przy sporych odległościach może dać dość wymierne oszczędności.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
źródło [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leśnyludek
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CTU
|
Wysłany: Pią 23:03, 08 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
No i nawet można by się pokusić o przełożenie takiej przyczepkę górą bez demontażu kłonic. Po odpowiednim zabezpieczeniu przyczepy
przed przemieszczaniem się na aucie w czasie jazdy, całkiem praktyczne rozwiązanie.
A ciekawe jak jest z przyczepką cezara, czy ją nałożył na auto???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomex80
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ZSZ/WGM
|
Wysłany: Pią 23:16, 08 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
O ile dobrze pamiętam, chyba Mariusz kiedyś pisał że podobne rozwiązania ze względu na opłaty drogowe z przyczepami stosują w Nowej Zelandii.
Tylko przy ich pociągach drogowych ma to sens.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz_G
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaski Wlkp.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Sob 21:48, 09 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
W Niemczech i Austrii nie ma problemów z tym że przyczepa jest krótka bo oni wożą tylko w takich kombinacjach (2x2,4, 2x3, 1x4, 1x5, 1x6) Wszystko w kłodach lub po dwa rzędy papierówki.
Co do przekładania nad kłonicami to powinieneś mieć dość silny żuraw by przerzucić ok 3 tony na wysokości ok 3,5 metra, no i żuraw musiał by być troszkę złamany. Przy płatnych autostradach czy zbieraniu punktów ekologicznych to ma sens ale tylko przy dłuższych przejazdach, chyba że sam załadunek przyczepy nie jest kłopotliwy. Na własne oczy jeszcze takiego rozwiązania nie spotkałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Sob 23:24, 09 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Nieraz u nas lesie byłby problem z złożeniem przyczepy do załadunku bo dukty ciasne i brak parkingów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pacian
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomex80
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ZSZ/WGM
|
Wysłany: Nie 13:08, 10 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Co do przyczepek, to jest tak jak Enriu wspomniał, długość i ilość przewożonego drewna na zachodzie i u nas jest zupełnie inna.
Weźmy chociażby krótkie tandemy, często spotykane na zachodzie, a u nas w ogóle się nie przyjęły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek500
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:56, 31 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
U nas najledpszym wyborem jest 3 osiowka nawet przy wazeniu jest atutem dmc calkowite przekracza ale za to osiowe lepiej wychodzi i kara mniejsza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 0:10, 01 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Zważywszy na iż ostatnimi czasy ITD częściej kontroluje autka z drewnem, nie wspominam o niemieckim BAG prędzej czy później będziemy wozić 40DMC. Ato to rozwiązanie ma sens gdyż masz oszczędność w spalaniu (mniejsze opory toczenia) oraz niższe opłaty za przejazd po zachodnich autostradach ( w Polsce od lipca 2011 elektroniczny system poboru opłat zapewne z podziałem na 4 osie i więcej i poniżej 4 osi).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz
Administrator
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GB
|
Wysłany: Czw 20:40, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
tomex80 napisał: | O ile dobrze pamiętam, chyba Mariusz kiedyś pisał że podobne rozwiązania ze względu na opłaty drogowe z przyczepami stosują w Nowej Zelandii.
Tylko przy ich pociągach drogowych ma to sens. |
Zgadza się, tam płacą podatki od przejechanych km i każdego pojazdu. Ciężarówka ma oddzielny licznik w jednej z piast i przyczepa/naczepa ma swój w jednej z piast. No ale podatki podatkami - ogumienie też się na dłuższą metę oszczędza...
No ale z tymi pociągami trochę przesadziłeś, Tomku. 18-20m/44t na publicznych drogach...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek500
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:18, 08 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
dmc wychodzi 50 z 3 osiowka a dlugosc 18 75 u nas dozwolone a nawet jak zestaw ma 20 , 21 to i tak lepiej sie składa jak nie jedna naczepa sam taka jezdze i w lesie na waskich drozkach nie ma problemu a drogi na furmanki gdzie lusterka po drzewach sie skladaja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil606
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:52, 05 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
no i jak wieziemy taka przyczepe na aucie to trzeba sztyce w konicach pochowac bo troche za wysoko jest i z kablami by sie do lasu zajechalo albo w ogole bez konic:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 21:21, 06 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Jak masz Exte wysuwane to bierzesz rurkę i wszystkie chowasz, później tylko chwytakiem wysuniesz na nowo. Ostatnio widziałem kłonice Doll Mamut i tak to kwestia wymontowania jednej śruby i kłonica kładzie się na bok. Podejrzewam że jakoś to Niemcy rozpracowali by było dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
trans-drew
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 0:35, 18 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
a to to jest dobry pomysł tylko trzeba mieć miejsce do zdjęcia takiej przyczepy bo w krzakach jej nie zdjemiemy a jak wiesz ,że cięzki teren będzie to wrzucasz na siebie ją i dociążony jesteś i ogień
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|