 |
www.transportdrewna.fora.pl Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
copa
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kolbuszowa RKL
|
Wysłany: Wto 21:47, 14 Lut 2012 Temat postu: Przekwalifikowanie naczepy.-przeznaczenie |
|
|
Mam zamiar kupna naczepy np. plandeki i zdarcia z niej wszystkiego i pozostawienia golej ramy. Na ramie bylyby zamontowane lawy z klonicami do przewozu drewna. I tu zaczyna sie problem. Naczepa w dowodzie bedzie maila wpisane ze jej przeznaczeniem jest przewoz ladunkow a jest bardzo wazne aby to zmienic na przewoz drewna, klod lesnych lub dluzycy. I tu zaczna sie problem jak to zrobic?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patrolscania
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:01, 14 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
To byś musiał się zapytać w starostwie w wydziale komunikacji
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez patrolscania dnia Wto 23:02, 14 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cezar012
Moderator
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: Śro 0:51, 15 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
A powiedz mi czy drewno nie jest ładunkiem? Drewno jest ładunkiem takim jak kazdy inny, tylko wymaga odpowiednich warunków przewozu. Ja zabudowałem naczepe we własnym zakresie i nigdzie nic nie zmieniałem i nikogo nie informowałem. Najważniejsze, żebyś to zrobił tak zeby to bylo bezpieczne w uzytkowaniu, zeby nie zagrazało to bezpieczenstwu ruchu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 1:11, 15 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Dokładnie, my akurat przyczepę skrzyniową z plandeką przerabialiśmy pod drewno i nic nie było zmieniane ew na przeglądzie mogą coś wpisać ale nie muszą. Ja mam "przewóz innych ładunków"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 9:27, 15 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
I nic innego tobie nie wpiszą.
Możesz mieć zmienione na jedynie przewóz ładunków innych. Wydział komunikacji nie przewiduje pojazdu do przewozu drewna, kłód czy nawet kłonicowego.
Wszystkie pojazdy nawet nowe mam wpisane jako przewóz ładunków innych. Jeśli chciałbyś mieć taki wpis to procedura wygląda mniej więcej tak:
- jeśli chcesz przerabiać sam musisz mieć we wpisie do ewidencji wpisane pozycję o produkcji pojazdów czy przebudowach - coś w ten deseń w PKD dokładnie znajdziesz,
- jeśli przerabia firma zewnętrzna to ona takowy wpis musi posiadać,
- po przerobieniu pojazdu udajesz się z wpisem do ewidencji, regonem, dowodem rejestracyjnym oraz pojazdem do OKRĘGOWEJ stacji kontroli pojazdów, tam panowie stwierdzą zmianę przeznaczenia pojazdu na inny ładunek, jeśli zmianie uległa masa własna pojazdu to mogą oni również to zmienić (powinni mieć wagę by zważyć naczepę lub wskażą tobie wagę gdzie to zrobisz i dostaniesz kwitek z masą własną pojazdu),
- pojazd musi być w dobrym stanie technicznym gdyż jednocześnie ze zmianami w dowodach musi nastąpić przegląd okresowy,
- następnie udajesz się do wydziału komunikacji i dokonujesz zmian,
- niekiedy wydział komunikacji może lecz nie musi zażyczyć sobie opinię rzeczoznawcy
Ogólnie procedura nie powinna sprawić tobie problemu
A i dodatkowa moja uwaga, jeśli będziesz sam spawać kłonice warto dać po bokach płaskowniki tak jak kłonice exte bardzo dobrze wówczas kłonice będą wzmocnione.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
copa
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kolbuszowa RKL
|
Wysłany: Śro 16:55, 15 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ok. A plaskownik po wewnetrznej czy po bokach klonicy? I na jaka dlugosc?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 17:02, 15 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Od środka jeden a od zewnątrz dwa różnej długości. Możesz też trójkąty wspawać na dole po jednym na każdy bok. Zobacz sobie na moją KAssboherke.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
copa
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kolbuszowa RKL
|
Wysłany: Śro 17:19, 15 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
A z jakiego profilu jest zrobiona? Jakie wymiary i jaka gruba scianka? Material zwykly czy wzmacniany?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 18:59, 15 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Jak spawaliśmy to używaliśmy profil 80x80x5 na kłonice pionowe, podstawa kłonicy to 100x80x5 - ale jak chcesz bez podłogi to lepiej mocniejsze podstawy u nas na przyczepach po 3 latach zaczęły już powoli się odginać.
Dodatkowo trójkąty na dole dla wzmocnienia z blachy 5mm + od trójkątów do góry płaskownik również 5mm.
U nas wyszedł jeden mankament, otóż na łączeniu trójkąta i płaskownika jest słaby punkt i w tym miejscu lubi pękać od środka.
Dodam że woziliśmy tylko S2a 2,4m. Pod dłużycę były by chyba za słabe. Pod kłodą się potrafiły na zewnątrz dość mocno odgiąć.
Zawsze jest problem kompromisu wagi stali a jej wytrzymałości. Kiedyś miałem przyczepę z kłonicami z bardzo grubej blachy. Sosny padały jak się kłonicą zahaczyło ale waga przyczepy 7t stare czasy gdzie była wolna amerykanka i jeszcze wówczas można było niezłe pieniądze zarobić na transporcie drewna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|