Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Naczepa DOLL Logo20 Logo21

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Przyczepy i naczepy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Czw 19:43, 05 Maj 2011    Temat postu: Naczepa DOLL Logo20 Logo21

Witam. Zastanawiam sie nad zakupem naczepy do dluzycy.
Mam wiec kilka pytan i odrazu zachecam do dyskusji na ten temat.

Czym rozni sie naczepa Logo21 od Logo20?
Ile moze kosztowac nowa taka naczepa?
Czy warto wogole zaastanawiac sie nad zakupem nowej naczepy czy lepiej poszukac uzywanej?
Jesli uzywana to na co zwracac uwage, jakie sa mankamenty tych naczep?
Czy duzym problem sprawiaja osie skretne, czy nie ma problemow z silownikami skretu?
Czy naczepy rozsuwane zuzywaja sie w jakis szczegolny sposob z racji tego ze sa rozsuwane?

Nie spiesze sie z zakupem, to sa raczej przymiarki i plany na gwiazdke.
Czekam na jakies sugestie i porady.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
perez87




Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec Wielkopolska

PostWysłany: Czw 19:52, 05 Maj 2011    Temat postu:

Tu masz linka do naszej naczepy ktora chodzi pod mercedesem [link widoczny dla zalogowanych]
Powiem ci tak kolega ktory z nia lata juz trzeci rok jest bardzo zadowolony w lesie w zakretach potrafi czynic nia cuda albo na firmie na placu gdy trzeba zaparkowac skreci sobie oski jak chce. Nasza przyczepa akurat nie jest rozciagana.
Krotki filmik z rozciagana przyczepa http://www.youtube.com/watch?v=WY6IwPJYNNU


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Czw 19:57, 05 Maj 2011    Temat postu:

Mikulskiego strone juz zlustrowalem, napisalem zeby mi jakas oferte wyslali. ale tych filmow to nie widzialem. THX

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
perez87




Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec Wielkopolska

PostWysłany: Czw 20:00, 05 Maj 2011    Temat postu:

Ps: o ile sie nie myle to nasz naczepa z watem kosztowala ponad 300,000 zl

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Czw 22:05, 05 Maj 2011    Temat postu:

Doll Logo 20 i 21 to naczepy rozciągane.
Jak nazwa mówi to masz długość dłużycy jaką będziesz mógł legalnie załadować po maksymalnym rozciągnięciu.
Troszkę więcej szczegółów masz tutaj.
[link widoczny dla zalogowanych]

Co do zużywania nie mam pojęcia jak z tym jest bo takowej jeszcze nie mam ciągle w planach. Znajomy ma 3 takie naczepy z czego 2 rozciągane. Jedną właśnie Doll 20 a drugą chyba Huttner i tę drugą sobie chwalą.
Dolla mają na zamkach ręcznych i niby jest zabawa przy rozciąganiu czy składaniu. Dodatkowo ponoć strasznie się skręcają ramy jak wozi się kłody w osobnych klatkach na lekko rozciągniętej np. 3x4m.
Co do wózków skrętnych to póki nowe nie ma co tam zaglądać i się bawić. Ważne by były odpowiednio doglądane i serwisowane. Ewentualne naprawy i awarie troszkę kosztują.

I co mi kierowcy mówili to zalecany napęd 6x6, czasami mieli problemy z 6x4 jak wozili papierówkę czy kłody.

Huttnera ofertę dostaniesz w Transtrol Białystok. Takie naczepy produkuje jeszcze polski Transtrol i Camro. Tę drugą stanowczo odradzam. Problemy ze sterowaniem wózkami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
perez87




Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec Wielkopolska

PostWysłany: Pią 16:20, 06 Maj 2011    Temat postu:

U nas co mamy naczepe z MHS jest jakas specjalna rama, ktorej sie nie spawa slyszeliscie kiedys o takiej ramie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Pią 22:45, 06 Maj 2011    Temat postu:

Ale w jakim sensie nie spawa ? Może chodzi o to że nie jest spawana tylko nitowana lub skręcana. A co do materiału nie słyszałem jeszcze o takim którego by się nie dało zespawać w przypadku ram chociaż nie zawsze jest to efektywne spawanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
perez87




Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec Wielkopolska

PostWysłany: Sob 15:24, 07 Maj 2011    Temat postu:

Chodzi o to ze jest to jakas specjalna rama pod las ktora nie nada sie do pospawanie kiedy pojawia sie na niej jakies pekniecia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian




Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ...

PostWysłany: Sob 21:30, 07 Maj 2011    Temat postu:

Również mam w planach zakup takiej naczepki i jakiegos ciągnika 6x4 z hds składanym w "Z" tylko mam pytanie czy mozna do nich założyć 8 ław bo u mnie często by musiało wozić 2,40 i przy ładunku 25m3 musze załadowac 4 rzędy no i zeby te ławy były przesuwne i naczepa rozciągana. Czy taka konfiguracja jest możliwa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Sob 22:57, 07 Maj 2011    Temat postu:

Znajomy ma właśnie na każdej po 4 ławy. Ostatnie cztery przesuwane hydraulicznie by je załadować a 4 stałe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Pon 3:12, 09 Maj 2011    Temat postu:

Ja tez mysle zeby zrobic 8 lub 6 law. tylko mi zalezy 8 zebym mogl 3m ukrainskie ladowac. a co do 2,4m to wystarczy tyle law co bedzie. kladziesz ostatnia klatke, odsuwasz jak najdalej, jak masz mozliwosc to kladziesz jeszcze jedna, pozniej rozsuwasz naczepe, kladziesz pierwsza, a pozniej tyle ile potrzeba ladujesz bezposrednio na rame w poprzek. Z sortem 2,4 nie ma problemow najmniejszych, najwiekszy problem to wg mnie te 3m wyrzynki ukrainskie, niby znajomy wozi po 3 rzedy i tylko nieco wyzej, ale pol wagonu na 3 rzedach to juz troche za wysoko, jeszcze do tego na naczepie ktora i tak juz jest wysoka i do tego lawy. Lawy na naczepie sa 30-40cm wyzej niz np podloga u mnie na Scani, a wiadomo ze lepiej miec nizej.



I jeszcze jedno bardzo wazne pytanie:
Czy pod taka naczepa bedzie sobie radzil ciagnik na poduszkach? Z doswiadczenia wiem ze poduszka i las to nie jest dobre polaczenie. Samochod 6x4 na poduszce w lesie ma tendencje do zakopywania sie, zwlaszcza w piachu, pomijajac juz kwestie stabilnosci i "bujania sie". Jak to sie odnosic bedzie do CS 6x4 z dzwigiem i taka naczepa. Pytanie kieruje przede wszystkich do tych ktorzy maja doswiadczenie z takimi sprzetami.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cezar012 dnia Pon 3:36, 09 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
copa




Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kolbuszowa RKL

PostWysłany: Pon 15:28, 09 Maj 2011    Temat postu:

Cezar my mamy jedna dluzyce i nie ma takich problemow o jakich mowisz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Śro 13:43, 11 Maj 2011    Temat postu:

masz na mysli ze macie dluzyce na poduszce, zastanawia mnie jeszcze kwestia wyboru ciagnika i kabiny. Czy szukac normalnej kabiny jak mam teraz w aucie i dzwiga za kabina w zetke, czy szukac samochodu z niska kabina i dzwigiem kladzionym na kabine.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Przyczepy i naczepy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin