 |
www.transportdrewna.fora.pl Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 7:34, 22 Cze 2011 Temat postu: Co to za przyczepki? |
|
|
Jak w tytule, co to za przyczepki? Jedno co kusi to ich waga grubo poniżej 4 ton i kłonice wmontowane w ramę (co akurat przysporzy problem przerabiając ją do 1,2m), co wiąże z niskim załadunkiem. Na moje oko to mają delikatną ramę, pytanie więc zniosła by nasze wertepy w lasach zresztą nie tylko tam czyt drogi? . [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 7:48, 22 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Nie mam pojęcia kto jest producentem. Na zachodzie popularne i często spotykane wpuszczenie kłonic w ramę. Nie mam pojęcia jak to się sprawuje po kilku latach w naszych warunkach. Na pewno nie jest to idealna przyczepa by ładować na nią do oporu.
Tu masz lekką przyczepkę 3800kg z 6 kłonicami.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 12:40, 22 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Do oporu to nie, ale 15m3 to wtedy mamy ok 13,5t drewna. Wpuszczone w ramę to zawsze te kilkanaście cm niżej. Moja Befa tak ma tylko że ma podłogę jeszcze.
Ta fajna ale trochę ta cena, no i jeszcze długość pewnie 7,2m
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 18:16, 22 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Podejrzewam że 6,8m jak 90% niemieckich wyrobów.
Cena spora bo nowa i w miarę lekka. U nas byś lekką ręką 1000kg gratis dostał Ciekawe jakby wstawili ExTe E6 lub E4 czy coś by zyskali?
Kiedyś widziałem ładną przyczepę, felgi aluminium, kłonice aluminium, lekka rama, zbiorniki powietrza aluminium, średnie kółka 275/80/22,5. Fajny sprzęcik tylko cena podobna. Do tego dodaj zestaw bez podłogi tylko na ławach + żurawik np Epsilon 90Z i masz ładnych parę ton w kieszeni.
Jak przeliczysz że zawsze te dwie tony mniej jedzie i załóżmy że z 2 litry mniej na 100km to w skali roku troszkę się nazbiera na oszczędności na paliwie. Opony dłuższą żywotność będą miały, więc same korzyści.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 22:07, 22 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
No i więcej drewna przewozi jednorazowo co przekłada się na mniejszą ilość kursów itd. Tylko teraz i tak tylko 25m3 będą wydawać.
ExTe aluminiowe całe U waży chyba niecałe 100kg, niewiem jak te Nurmi.
Moi kierowcy jakoś nie chcą bliźniaka. Ciągnik rolniczy 2 przyczepki, 3 ośka lekka z HDSem i 2 osiówka taka i wieziemy 35m3 na zestawie.
Wysłałem maila i przysłali mi oferte na jedną z tych przyczepek, tą z aluminiowymi całymi kłonicami i kołami R19.5, chcą 9900E netto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 13:19, 23 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Nurmi ok 150kg z mocowaniami. Taka waga jest wg oferty Benalu.
Bliźniak czy naczepowa to bez różnicy. Bliźniak zawsze masz bezpieczniej jak jedno z kół wystrzeli - zawsze gdzieś powoli dojedziesz. Fakt że masa większa i koszt opon wyższy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 15:01, 23 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
A co o tej cenie myślisz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 16:09, 23 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ciężko powiedzieć. Opony masz szersze jak naczepowe bo 425/55/19,5 a tanie one nie są. Hamulec tarczowy na małym kółku też szybciej się zużywa.
I tanio i drogo. Rocznik 2002 to nowa też nie jest. Ale waga 3230kg jest bardzo zachęcająca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 19:28, 23 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
W mojej Kassboherce też mam 425 szerokość, ale 22,5. Ogólnie to fakt tylko ta waga zachęca i wysokość przyczepy. Załadować pewnie by szło ją poniżej 3m. Napewno cena w porównianiu z nową jest niska. No i żeby była bliżej a ona jest 600km odemnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|