|
www.transportdrewna.fora.pl Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 14:01, 30 Sie 2012 Temat postu: Zaczepy do aut. Jakie polecacie? |
|
|
Z myślą o przejściu z 40 mm na 50 mm mam dylemat co kupić, czy kupić VBG za ok 4 tys zł czy kupić V.ORLANDI za ponad troszkę połowę ceny VBG [link widoczny dla zalogowanych] .
Ringfeder jak i Rockinger odpadają.
A Wy jakie używacie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dawidg2 dnia Czw 14:02, 30 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
perez87
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 16:25, 30 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
A dlaczego Rockinger odpada ja mam u siebie na 50mm i sprawuje się super.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 18:05, 30 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
A dlaczego przechodzisz z 40 na 50 ?
Ja mam wszystko na 40 i nie narzekam. A jeśli miałbym wybierać to takie do którego części są dostępne czyli Rockinger lub Ringfeder.
VBG dobre tylko drogi i czasami ciężko z częściami. O Orlandi nie mam zdania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 18:14, 30 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
40 mm nie wytrzymuje u mnie. I dlatego decyzja na 50mm.
Właśnie do VBG chyba ciężko z częściami w okolicy, a Orlandiego mamy pod Poznaniem cały główny magazyn. Chyba wezmę ten z linku na próbę i zobaczę. Bo w drugim aucie już też wybity
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Beherit
Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:51, 30 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Ale co nie wytrzymuje, zaczep czy dyszel? nie jest to kwestia wybitego oczka w dyszlu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 19:02, 30 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
oczko swoją drogą. ale w zaczepie cały sworzeń ma luz. Wam może 40 wytrzymuje jak wciąż po drogach, ale jak ja 50 % czasu w lesie spędzam to później wybija się od jazdy po dziurach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 22:19, 30 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Dawid w zaczepie też tulejki się wymienia
Nie ważne czy będziesz miał 40 czy 50 i tak trzeba tulejki regularnie wymieniać i tak samo się wybijają. Tak musisz nowe końcówki dyszla wspawać a to zawsze koszt.
Musisz pilnować tulei na dyszlu przy wózku, najlepiej żeby były to metal-guma. Tulejkę w uchu dyszla musisz co ok 2-3 tyg wybić i wstawić nową, pilnować by ucho się nie rozciągnęło i zrobiło jajko bo wtedy to tylko wymiana ucha. Najlepsze tulejki z czarnej stali, dobrze by tokarz tobie zrobił z twardszej to będziesz miał spokój na dłużej. Najlepszy materiał na tulejki dyszla to zużyta tulejka z zaczepu .
I w zaczepie zawsze wymieniaj komplet sworzeń + tulejka górna i dolna. Wtedy będziesz miał spokój z zaczepem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 22:24, 30 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
I tak muszę kupić, bo już nie mam żadnego zaczepu do regeneracji. Wkładaliśmy nowe tulejki to i tak luz już był. pozatym się już ucho wyślizgało dziwnym trafem i dyszel lata góra-dół w zaczepie.
Końcówki dyszla to się wspawa. To nie problem, a koszty no to już i tak będą. w 3 tys netto za komplet może się zmieszczę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cezar012
Moderator
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: Nie 22:40, 02 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Enriu napisał: | ...
Musisz pilnować tulei na dyszlu przy wózku, najlepiej żeby były to metal-guma. Tulejkę w uchu dyszla musisz co ok 2-3 tyg wybić i wstawić nową, pilnować by ucho się nie rozciągnęło i zrobiło jajko bo wtedy to tylko wymiana ucha. Najlepsze tulejki z czarnej stali, dobrze by tokarz tobie zrobił z twardszej to będziesz miał spokój na dłużej. Najlepszy materiał na tulejki dyszla to zużyta tulejka z zaczepu .
I w zaczepie zawsze wymieniaj komplet sworzeń + tulejka górna i dolna. Wtedy będziesz miał spokój z zaczepem. |
A kto CI powiedzial ze metal guma to najlepsze?? To szajs, ja tez sie zastanawiam nad przejsciem na 50mm bo ucho nie wytrzymuje, a ja mam ucho bez tulejki, cale ucho sie wymienia, jest przykrecane na taka duza nakrete z tylu. [link widoczny dla zalogowanych] A co do tulei metal guma to u mnie pol roku i przyczepa tanczyla za samochodem. Wymienilem je na toczone tuleje z fosforobrazu, pasowane na zero. Sworznie tez tam sie wybijaja mocno wiec napawalismy twardym drutem za pomoca Kemppi, niedlugo minie rok i jak narazie tylko smar tam zaglada bo ja juz nie. tyklo jeszcze z uchem cos musze wymyslec.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cezar012 dnia Nie 22:43, 02 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 22:58, 02 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Jak ucho bez tulejki ? Jeszcze z czymś takim się nie spotkałem by nie było tulejki.
U mas uszy są wspawywane w dyszel. Z nakrętką szybsze w wymianie.
Co do metal-guma-metal to zależy co włożysz. Idealnie pasują od resorów oryginały BPW i masz spokój.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 1:04, 03 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Do przyczep rolniczych są bez tulejek końcówki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 12:35, 03 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Do rolniczych to może są bo tam luz nie ma takiego znaczenia dla bezpieczeństwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|