|
www.transportdrewna.fora.pl Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marian
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ...
|
Wysłany: Pią 14:52, 15 Kwi 2011 Temat postu: Volvo fh16 vs scania r580 |
|
|
Orientuje sie moze ktos jak sie sprawuje scania r580 i volvo fh16 610, chodzi mi o awaryjność, spalanie no i jak wygląda nimi praca w lesie i to auta z przebiegami około miliona z napędami 6x4 i hds - co myślicie o takim aucie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Patryk
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Sob 11:44, 31 Mar 2012 Temat postu: Galeria patrykaa |
|
|
Kolego powiem ci tak samochody volvo i scania to są super auta zwłaszcza volvo widzę że maja po 580-610km to bardzo moce auta tylko przebieg nie jest za ciekawe jak są zadbane to pojezdzisz a jak takie sobie to bym szukał lepszej oferty ale mowie nie ma to jak volvo dobry konfort i całokształt.Ciężarówki do stosu z napędem 6x4 to jak najbardziej do lasu a scania ma mniejsze spalanie niż volvo
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Patryk dnia Sob 11:46, 31 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Sob 13:36, 31 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Jeszcze do 500.000km na takim silniczku powinieneś zrobić.
Ogólnie nie jestem zwolennikiem tak mocnych silników. Nie raz 420 lepiej się jechało po błocie niż 610. Jedynie korzyść na asfalcie.
Spalania to jak w każdym 6x4 za dużo zmiennych czynników by powiedzieć coś konkretnie.
Co do Volvo to przy zawieszeniu na poduszce często będziesz musiał zaglądać w zawieszenie, szczególnie łączniki stabilizatora często siadają i produkcji MEGA vel Opoltrans za dużo na takim autku nie trzymają.
Co do Scanii to nie mam wiedzy na temat tych autek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip2
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: drawno
|
Wysłany: Sob 15:51, 31 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
No tak jak wspomniał enriu na zawieszeniu to tuleje pewnie powyrabiane, silniki volvo nie są złe jedyne co można powiedzieć to tuleje pompowtrysków A i jak na resorze to na pewno plastiki takie okrągłe w kołysce wyrobione, i podobno łożyska przednich kół koło miliona się rozsypują, a co do scani nie powiem nic mądrego bo użytkujemy jedną 4.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Sob 19:19, 31 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Na resorze masz plastikowe tulejki na wachaczu wózka tylko w modelach do 2005 roku, od 2005 stosowano dwie wielkie tuleje z twardej gumy które są praktycznie wieczne.
W starym warto tuleje wymienić przy ok 700-800tkm by uniknąć wyższych kosztów bo mocowanie wózka do tanich nie należy. Części ogólnie dostępne.
Co do poduszki to jak robić remoncik to wszystkie tuleje, "cukierki", sierżanty, tulejki stabilizatora, łączniki, za jednym razem. Troszkę to kosztuje ale masz pewność że nic za chwilkę się nie uszkodzi. Kiedyś w ciągniku zrobiliśmy tylko łączniki, tuleje stabilizatora i sierżant a odpuściliśmy sobie wzdłużne drążki i cukierki w nich. Efekt to powyłamywane kielichy poduszek. Dwa razy wymiana poduszek i zaraz drążki do wymiany poszły.
Co do silników to nie powinno być z nimi problemów. Pompowtryski to przy ok mln wypadało by zrobić. W silniku coś więcej to dobre 1,5mln - oczywiście wszystko zależy od użytkowania. Szwedzkie autka to zazwyczaj po kontraktach serwisowych i wymieniane wszystko na czas.
Do silnika D12 części jak tuleje, tłoki, korbowody czy nawet wał nie są jakoś drastycznie drogie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|