Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Volvo

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Podwozia i ciągniki siodłowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beherit




Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:25, 08 Lut 2013    Temat postu: Volvo

Witam

Koledzy potrzebuje jakiejś opinii od użytkowników Volvo FH i FM, mianowicie jaki obecnie jest najlepszy silnik do lasu?

Ja mam 2 volviaki jeden 460 i raczej słaby choć może też mocno go ktoś wcześniej wytłukł i takie są skutki że zbiera się gorzej niż MAN 420. Drugi to FH16 610, i jest super ale wole coś z przekroju 420-500 km

Jakie wg was sa najlepsze na zestaw do papierówki 6x4 z przyczepka 2oś
w Fm i FMX obecnie są:
D11C: 330, 370, 410, 450 KM
D13C: 380, 420, 460, 500 KM

a w FH
D13C: 420, 460, 500, 540 KM
D16G: 540, 600, 700, 750 KM
D13K: 460 KM, Euro 6

dziękuje za podpowiedzi


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Beherit dnia Pią 16:54, 08 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pią 17:30, 08 Lut 2013    Temat postu:

Ja mam 12L 420KM i 16L 520 KM, duży dużo lepiej idzie pod górki i też byłbym za jakimś takim 500 konnym motorem do lasu. Jeśli nie masz zbyt dużych gór w lesie itd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Pią 21:37, 08 Lut 2013    Temat postu:

Silniki na jakie mogę się wypowiedź to:
stary, poczciwy silnik 10l 360km, nie pamiętam zbyt dużo o nim ale z opowiadań kierowcy który nim jeździł to w lesie radził sobie elegancko, wycieków nie miał aż tak strasznych, podsumowują była to dobra jednostka, lecz mówią że mocą nie grzeszył.
12l 420km daje radę, wycieków nie ma za wielkich, a jeśli są to są łatwe do ogarnięcia, mocy też starcza.
13l 440km EGR silnik zbiera się żwawo lecz niektórzy odczuwają że nieraz potrafi zamulić (ale podobno jest to nic w porównaniu do silnika scani na EGR), wycieków zbyt dużych niema, mocy nie brakuje. Awaryjność to kwestia sporna gdyż niestety EGR nie był do końca dopracowany, volvo zrezygnowało z produkcji tej jednostki lecz teraz ten system pojawił się w nowym silniki euro6.
13l 460km AdBlue silnik nie ma wycieków, awarii aż tak sporo niema, mocy starcza.
13l 500km Adblue z tym silnikiem nie ma dotychczas problemów, kierowcy mówią że mocy ma pod dostatkiem.
Pytanie które się nasuwa to z jakim przełożeniem w moście pracuje silnik Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Sob 9:51, 09 Lut 2013    Temat postu:

Silnik D11C sobie odpuść - konstrukcja wspólna z Renault - dawne silniki DXi

Polecam D13 ze względu na późniejsze naprawy i eksploatację, mniej problemów z dostępnością części i cenami.

Co do mocy to jak dla mnie max to 460KM mamy raczej płaskie tereny i duże moce są nam zbędne a spalanie niższe. Im więcej mocy tym więcej litrów wciąga. Mamy jedno autko 6x4 z silnikiem D12C o mocy 340KM i daje rade.
Co do silnika D13 500KM to nie wiem czy nie jest inne turbo jak było w D12, tzw. dwa turbo mniejsze i większe co było nie udanym połączeniem.

A tak raczej trwałe silniki choć jak w każdej marce awarie się zdarzają.
Znajomy upił ciągnik FH16 D16 540KM i od dwóch miesięcy ciągle problemy z elektroniką.

Najważniejsze to prawidłowo dobrać przełożenie mostów. Polecam skrzynie z nadbiegiem a mosty o wyższym przełożeniu, mam takie jedno autko i niższe obroty na trasie a w lesie idzie jak potwór.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beherit




Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:59, 09 Lut 2013    Temat postu:

właśnie o 460 13L myśla co to jest dokladnie ta skrzynia z nadbiegiem? gdzies mi sie obilo z tym o uszy ale zadnych konkretow nie znam:/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Sob 19:34, 09 Lut 2013    Temat postu:

Ostatni szósty bieg ma niższe przełożenie.
Czyli możesz zastosować mosty o przełożeniu ok 4 i skrzynię z nadbiegiem. Na pierwszych pięciu biegach autko będzie troszkę wolniejsze ale silniejsze co daje spore korzyści w terenie a na asfalcie gdzie głównie się poruszasz na 6 biegu będziesz miał takie same obroty jak auto ze zwykłą skrzynią a przełożeniem mostów ok 3,5.

Panowie co mają Volva D13 460KM chwalą sobie te jednostki i raczej nie powinno być z nimi problemów, sporo tego jeździ.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Sob 23:20, 09 Lut 2013    Temat postu:

Problemów z tym silnikiem nie ma za wiele, do tej pory tylko czujnik jakiś od turbiny i coś tam z hamulcem veb.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez filip2 dnia Sob 23:47, 09 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Sob 23:36, 09 Lut 2013    Temat postu:

Chciałeś chyba napisać że NIE ma za wiele problemów z 460. O to chodziło ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Sob 23:46, 09 Lut 2013    Temat postu:

Tak, teraz widzę błąd, za dużo kart otwartych na raz i gg Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Podwozia i ciągniki siodłowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin