|
www.transportdrewna.fora.pl Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DamianSiema
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:40, 25 Lut 2013 Temat postu: SCANIA 124 a 144G |
|
|
Witam. Szukam informacji i co powiecie o tych dwóch scaniach z '98r 6x4?
Jak zachowują się w lesie, awaryjność i koszty eksploatacji?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip2
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: drawno
|
Wysłany: Pon 16:41, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Mogę podzielić się tylko opinią SCANI 144C, autko jak autko, w lesie spisuje dobrze, mało awaryjne, dość proste w budowie, skrzynia opticruise sprawuje się dobrze, sinik jaki w niej mamy to 530V i nie ma z nim kłopotów pomimo 800tyś przebiegu, rama wytrzymuje, ogólnie problemów z nią nie ma, ostatnio były robione w niej kołyski to znaczy nowe tuleje były zakładane. Moje zdanie jest takie że nowe auta z wielkim trudem dożyją tyle co te starsze (scania4, volvoI, Mercedes SK....)
Ps. co do napędu to wymieniane były trzy elektrozawory no w sumie jeden bo to jest komplet skręcony razem, obsługiwały one blokady i przystawkę. A tak to nic złego się z nią nie działo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez filip2 dnia Pon 16:43, 25 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ajumsko
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:58, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
słyszałem coś o zaworze połówek ale dokładnie nie powiem o co biega
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cezar012
Moderator
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: Nie 13:04, 03 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
cewki padaja w scaniach ale to najmniejszy problem pol godz roboty i jedziesz dalej. od polowek i gornej skrzyni sa takie same, wiec jak padnie od gornej to na drodze trzeba przerzucic bo bez polowek da rade jechac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip2
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: drawno
|
Wysłany: Nie 13:27, 03 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Znajomy tak samo zrobił jak Cezik pisze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DamianSiema
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:44, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
A tak ogólnie czym się różnią modelowo (mocą, techniką itp.) 124 a 144
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piter4s
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: warmińsko-mazurskie giżycko
|
Wysłany: Czw 20:31, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
2 pierwsze cyfry oznaczaja pojemnosc silnika a 3 cyferka to model wiec 124 to 12 litrowy silnik 144 14litrowy silnik no i 164 16litrowy sinik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cezar012
Moderator
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: Pią 1:04, 08 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
144 to porzadna maszyna silnik V8 na zwyklej rzedowej pompie, jak jest zadbana to jest nie do zdarcia...
124 to 6-cio garowka, zalezy ktory rok, albo pompa, albo pompowtryski. auto dobre ale do normalnej roboty, a 144 to zjada te 124....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DamianSiema
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 13:30, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
A jaka jest różnica masy właśnie przy tych 124, 144 a 164? Myślę jakąś zakupić sam nie wiem czy nowszą czy starszą.
Dużą męką są poduszki czy nawet o tym nie myśleć i szukać tylko resoru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip2
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: drawno
|
Wysłany: Czw 13:55, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Pierwsze dwie cyfry to pojemność silnika, a ostatnia to seria, w tym przypadku seria4. Więc masa identyczna
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez filip2 dnia Czw 13:57, 21 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DamianSiema
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:05, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
A tak się teraz zapytam jak macie w dowodach masę pojazdu zapisaną z wyszczególnieniem osi pędnych, retarder, hds, rodzajem budy i zabudowy (podłoga pełna, ilość zastawek itp.)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hdskum2
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Czw 18:00, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ja mam scanie na poduszce daje radę w lesie na pewno resor bardziej sztywny jest do lasu ja szukałem na resorze ale trafila się na poduszce i też jeżdzi i robotę robi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
copa
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kolbuszowa RKL
|
Wysłany: Czw 20:00, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Filip nie masz racji 124 ma silnik 12l czyli rzedowa 6 a 144 i 164 ma juz v8 i waga idzie w góre. Ile roznicy wagi nie wiem ale troche napewno. To tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip2
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: drawno
|
Wysłany: Czw 21:05, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Oj tyle to ja ci dorzucę linę, pasy, błota, wiem że jest na rzędówce a tamte to V. Ale tyle to chyba nie robi zbyt wielkiej różnicy, wiedziałem żeby nie pisać identyczna ale cóż bywa V pracuje kulturalnie a rzędówka jak by chciała a nie mogła, takie moje zdanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 21:54, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ale dwie pierwsze to chyba jednak pojemność silnika.
Co do wagi to jak pokombinujesz to będziesz miał w dowodzie to co tobie pasuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|