Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kabina Volvo

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Podwozia i ciągniki siodłowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beherit




Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:27, 27 Lut 2013    Temat postu: Kabina Volvo

Potrzebuje troszkę się dowiedzieć o kabinie od Volvo, mianowicie czy konstrukcja kabiny w starym FH jest taka sama jak w chińczyku? chodzi mi o te wszystkie belki, powiedzmy szkielet kabiny.
Rozchodzi się o to ze mi kierowca wjechał w drzewo i zgniótł cały narożnik od strony pasażera, autko stoi u majstra i opinia jest taka ze niektórych elementów sie nie wyprostuje, chodzi mi po głowie kupić cala kabinę, ale z niskim dachem wyboru raczej nie ma i cena tez zabójcza, albo robić przeszczep ćwiartki z innej kabiny, i właśnie widzę ze są same szkielety kabin w fajnych cenach ale ze starszych roczników i czy można choć część konstrukcji przenieść do chińczyka?

ew ktoś ma niską kabinę do chińczyka w dobrej cenie??Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Czw 2:42, 28 Lut 2013    Temat postu:

Z kabinami do Volva to uważaj bo różne rocznikowo modele miało różne wiązki i nie będą czasami pasować. Znam przypadek co kolesie kupili spalone FM i przełożyli kabinę z FM12 i dupa bo wiązki były do przerobienia co kosztowało coś ok 20tyś w serwisie.

Volvo przewiduje wg serwisu wymiany elementów kabiny, podaj konkretnie numer ramy i dokładnie która strona to prześlę tobie wykaz elementów i jak i gdzie zgrzewać czy spawać.

A i kabina Volvo z rocznika 1994 i 2004 to szkielet praktycznie jest ten sam, różnica jest w drzwiach i paru nie istotnych detalach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Enriu dnia Czw 2:44, 28 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beherit




Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:18, 28 Lut 2013    Temat postu:

No mi chodzi o sam szkielet pare elementów wyciąc z zakupionego szkieletu z kwadraciaka i przespawac do chinczyka, wlasnie z okazji nowej kabiny do FH mowili ciągle wszyscy ze budowa kabiny bardzo stara, dlatego pytam czy szkielet nie byl ciągle ten sam, a przechodzil jedynie lifty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Czw 14:57, 28 Lut 2013    Temat postu:

No to tak, kabina jako szkielet jest ta sama, jeśli jest automat to trzeba odciąć i przespawać mocowanie lewarka, niczym dziwnym nie będzie jak będziesz musiał wspawać kilkanaście śrub takich blachowkrętów specjalnych do mocowania tapicerki a nie jest to łatwe, ale to nie problem, na wzór masz starą tapicerkę to wiesz gdzie co ma być. Musisz dowiercić chyba otwory na mocowanie owiewki, choć tego nie jestem pewien bo wiem że te nowe całkiem mają więcej dziur niż ma chińczyk a jak w starym modelu jest to nie wiem. Stare drzwi od chińczyka sobie daruj, kup od chińczyka bo nie jesteś w stanie wywiercić tak równo jak jest ori. Co do wiązek to nie ma szans że będzie działać, w starym modelu wszytko było elektryczne a tu jest na elektronice i kasetach. Sam szkielet sam w sobie jest bardzo podobny, belki wszystko jest to samo, lecz jak wspomniałem może brakować niektórych drobnych rzeczy a to jest upierdliwe Wink
PS. to tak mocno skasowane nie da rady wyklepać, masz jakieś zdjęcie?? [/code] Tylko musisz wziąć pod uwagę że 94r to kabina ma 19lat i nie wiadomo co było z nią robione. [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] cena za uzbrojoną ale jak chcesz to mogą sam szkielet sprzedać, co do pierwszej to nie wiem czy jest taka możliwość ale tej drugiej na 90% jest i cena chyba 15tys. A volvo do klepania trudne ale bezpieczne Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez filip2 dnia Czw 15:07, 28 Lut 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Czw 17:18, 28 Lut 2013    Temat postu:

Ale kolega chce kawałek z kupnej kabiny przeszczepić do swojej, więc wiązki go raczej nie interesują bo zostają te obecne. Więc jeśli elementy konstrukcyjne pasują to powinno być ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beherit




Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:35, 28 Lut 2013    Temat postu:

Ta pierwsza aukcja zaznacza facet ze tylko umowa kupna sprzedaży, a ja chce fakturę, a ta druga fajna.

Dzis Szefo dzwonił do faceta akurat ma ćwiartkę tą co potrzebuje to może sie uda zrobić przeszczep mialem dziś jechać, ale bieżące sprawy nie pozwoliły, może jutro.

Wiecie specjalnie to nie ma sie czym chwialic z tymi zdjęciami ale potem powstawiam, choć patrząc na zdjęcia by sie nie pomyślało jakie szkody są w konstrukcji:/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Czw 20:24, 28 Lut 2013    Temat postu:

Volvo ma konstrukcję mocną lecz głównym jego zadaniem jest chronić osoby w kabinie i poza nią także, widziałem ostatnio na allegro gość w częściach sprzedawał kabinę, ale jest jeden problem by to spasować wszystko by było ok, ale jak ktoś tym się zajmuje to nie problem Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Pią 22:59, 01 Mar 2013    Temat postu:

Jak już wcześniej pisałem elementy możesz kupić np w serwisie, jak chcesz podam tobie dokładnie w których miejscach ciąć i jak i czym spawać. Dostaniesz też dokładne wymiary otworów i jak mierzyć prześlij tylko na PW numer ramy i zakres uszkodzeń.

A i nie każdy element można przeszczepić - tzn. VOLVO tego nie zaleca lub nie dopuszcza. Wiem że problem jest z przednim pasem podszybia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Pią 23:06, 01 Mar 2013    Temat postu:

A widziałem ostatnio jak ten pas przeszczepiali, a i widziałem też na własne oczy jak spawali poszycia kabiny, akurat to chyba była ta koperta z boku, chodzi tu głównie o bezpieczeństwo Enriu Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Pią 23:14, 01 Mar 2013    Temat postu:

Serwisówka volvo ma wszystko dokładnie opisane i pozaznaczane gdzie ciąć i gdzie i jak spawać.

Wiem że bezpieczeństwo.
Kiedyś jak nam się ciągnik położył na bok i ładunek poszedł na kabinę to wymienialiśmy cały szkielet, choć gościu chciał go rozcinać i prostować. Wtedy czyli 2000 rok to były kosmiczne pieniądze i brak firm się tym zajmujących. Serwis chciał za szkielet coś ok 80tyś PLN.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Podwozia i ciągniki siodłowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin