Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

gaz lpg do diesla

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Podwozia i ciągniki siodłowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:37, 16 Cze 2013    Temat postu: gaz lpg do diesla

Jak myślicie opłaca się załozyć taki system do auta do drewna?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Nie 17:49, 16 Cze 2013    Temat postu:

Nie spotkałem jeszcze kogoś kto by to założył i potwierdzał duże oszczędności.
Raz gadałem z gościem co ma Magnumkę i mówi że ok 1000PLN miesięcznie oszczędności ma, więc jak dla mnie szału nie ma.
Nie wiem jak to w perspektywie kilku lat będzie ten LPG działał.
Może któryś chętny na testy Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:58, 16 Cze 2013    Temat postu:

JA się zastanawiam czy nie założyć do jednego auta na próbę.Koszty to 8-9 tysiecy PLNow wiec nie mało.

Z tego co się dowiadywałem to :
zwiększenie mocy silnika o kilkanaście procent
czystsze spaliny gaz działa jako katalizator
silnik pracuje ciszej i staje się bardziej elastyczny
Podobno da się zmienić normę EURO na wyższą
Brak ingerencji w podzespoly silnika

Narażie zbieram informacje.
1000zł to nie tak mało Enriu jak to przez rok policzysz i zakładam ze znajomy ma ciągnik siodłowy przerobiony a nie leśnika wiec spalanie 30 -35l a nie 50-60 jak przy aucie do drewna


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek500 dnia Nie 20:03, 16 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sk2544




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:55, 16 Cze 2013    Temat postu:

Rozmawiałem z chłopakiem co ma kilka dafów firanek i w nich lpg i mówił że się nie opłaca bo koszt wysoki założenia mała oszczędność na paliwie a silnik że duuuuuuuużo szybciej leci

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Nie 20:58, 16 Cze 2013    Temat postu:

Wszystkie informacje jakie podałeś to jakbym handlowca słyszał.

O zmianie Euro zapomnij bo to jest zgodnie z homologacją chyba e założysz filtry cząstek stałych co się nawet Niemcom nie opłaca bo koszt ok 20tyś PLN a wymiana co dwa lata.

Ja tam w bajki aż tak nie wierzę bo jakby było tak jak piszą to by większość flot to montowała a tak to jakoś tych aut ze świecą szukać.
Wydać 10tyś zł to sporo nie mając pewności co z tego wyjdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Nie 21:25, 16 Cze 2013    Temat postu:

Mnie zastanawia tylko to że silnik pewnie dostanie w du*e tak jak w osobówkach Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Nie 21:47, 16 Cze 2013    Temat postu:

Czy w dupę to nie wiem. On nie pracuje wówczas na czystym LPG.
To polega na tym że wtryskujesz mniej diesla a dodajesz LPG do powietrza.
Ciekawe co na to kolektory dolotowe czy nie ma problemów jak w niektórych osobowych że strzela w kolektorze.

Za mało konkretów jak na takie pieniądze.
Poczekamy zobaczymy. Volvo eksperymentuje z Metanem i takie FM-ki możesz zamówić ale jakoś o szerszej produkcji cisza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Nie 22:01, 16 Cze 2013    Temat postu:

Z tym metanem to czytałem, w sumie powinno działać, racje masz że może strzelać, ja bym chyba sobie to darował, za mało czasu jest na rynku i może być niedopracowane a użytkownik to testuje Crying or Very sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukash




Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kościan Wielkopolskie

PostWysłany: Wto 21:25, 25 Cze 2013    Temat postu:

Mi się też wydaje że ten gaz to nie ciekawy jest. Nie wiem jak do krótkiego ale do dłużycy jak nie daj boże zleci sztuka na zbiornik albo jakiś czubek to może być nie ciekawie. Do tego potrzebna jest duża butla a jak wiadomo ona zajmuje troche miejsca. Kiedyś widziałem IVECO na gaz CNG ale zwykły tir i miał butle pod naczepą i miał duży zasięg więc teoretycznie jak by ktoś miał dłużyce z naczepą to też mógłby tak zrobić ale nie jestem przekonany czy w lesie by się to sprawdziło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Wto 22:55, 25 Cze 2013    Temat postu:

Kołek w butle i uciekamy, a ropa najwyżej w glebę wsiąknie a gaz zrobi ''tylko'' bum, ale tak na serio, ciekawe jak z regulacją tego, słyszałem że z tym mają największy kłopot Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Śro 19:54, 26 Cze 2013    Temat postu:

Widziałem że butle montują normalnie przy ramie i nawet to normalnie wygląda.
Co do trwałości to raczej to homologowane więc powinno być bezpieczne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Czw 23:12, 27 Cze 2013    Temat postu:

ciezko to wyregulowac bo gaz jest dostarczany razem z powietrzem a to jest silnik o zaplonie samoczynnym i w fazie sprezania gaz zapala sie przed gornym ZZ tłoka i dlatego sa problemy, ponadto takie spalanie stukowe wiadomo do czego prowadzi w krotkim czasie. jak ktos chce posluchac jak pracuje taki silnik to niech odpala zimny motor na samostarcie to zobaczy jak to pieknie chodzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Podwozia i ciągniki siodłowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin