|
www.transportdrewna.fora.pl Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek500
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:37, 16 Cze 2013 Temat postu: gaz lpg do diesla |
|
|
Jak myślicie opłaca się załozyć taki system do auta do drewna?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 17:49, 16 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Nie spotkałem jeszcze kogoś kto by to założył i potwierdzał duże oszczędności.
Raz gadałem z gościem co ma Magnumkę i mówi że ok 1000PLN miesięcznie oszczędności ma, więc jak dla mnie szału nie ma.
Nie wiem jak to w perspektywie kilku lat będzie ten LPG działał.
Może któryś chętny na testy .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek500
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:58, 16 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
JA się zastanawiam czy nie założyć do jednego auta na próbę.Koszty to 8-9 tysiecy PLNow wiec nie mało.
Z tego co się dowiadywałem to :
zwiększenie mocy silnika o kilkanaście procent
czystsze spaliny gaz działa jako katalizator
silnik pracuje ciszej i staje się bardziej elastyczny
Podobno da się zmienić normę EURO na wyższą
Brak ingerencji w podzespoly silnika
Narażie zbieram informacje.
1000zł to nie tak mało Enriu jak to przez rok policzysz i zakładam ze znajomy ma ciągnik siodłowy przerobiony a nie leśnika wiec spalanie 30 -35l a nie 50-60 jak przy aucie do drewna
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomek500 dnia Nie 20:03, 16 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sk2544
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:55, 16 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Rozmawiałem z chłopakiem co ma kilka dafów firanek i w nich lpg i mówił że się nie opłaca bo koszt wysoki założenia mała oszczędność na paliwie a silnik że duuuuuuuużo szybciej leci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 20:58, 16 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Wszystkie informacje jakie podałeś to jakbym handlowca słyszał.
O zmianie Euro zapomnij bo to jest zgodnie z homologacją chyba e założysz filtry cząstek stałych co się nawet Niemcom nie opłaca bo koszt ok 20tyś PLN a wymiana co dwa lata.
Ja tam w bajki aż tak nie wierzę bo jakby było tak jak piszą to by większość flot to montowała a tak to jakoś tych aut ze świecą szukać.
Wydać 10tyś zł to sporo nie mając pewności co z tego wyjdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip2
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: drawno
|
Wysłany: Nie 21:25, 16 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Mnie zastanawia tylko to że silnik pewnie dostanie w du*e tak jak w osobówkach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 21:47, 16 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Czy w dupę to nie wiem. On nie pracuje wówczas na czystym LPG.
To polega na tym że wtryskujesz mniej diesla a dodajesz LPG do powietrza.
Ciekawe co na to kolektory dolotowe czy nie ma problemów jak w niektórych osobowych że strzela w kolektorze.
Za mało konkretów jak na takie pieniądze.
Poczekamy zobaczymy. Volvo eksperymentuje z Metanem i takie FM-ki możesz zamówić ale jakoś o szerszej produkcji cisza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip2
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: drawno
|
Wysłany: Nie 22:01, 16 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Z tym metanem to czytałem, w sumie powinno działać, racje masz że może strzelać, ja bym chyba sobie to darował, za mało czasu jest na rynku i może być niedopracowane a użytkownik to testuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukash
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kościan Wielkopolskie
|
Wysłany: Wto 21:25, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Mi się też wydaje że ten gaz to nie ciekawy jest. Nie wiem jak do krótkiego ale do dłużycy jak nie daj boże zleci sztuka na zbiornik albo jakiś czubek to może być nie ciekawie. Do tego potrzebna jest duża butla a jak wiadomo ona zajmuje troche miejsca. Kiedyś widziałem IVECO na gaz CNG ale zwykły tir i miał butle pod naczepą i miał duży zasięg więc teoretycznie jak by ktoś miał dłużyce z naczepą to też mógłby tak zrobić ale nie jestem przekonany czy w lesie by się to sprawdziło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip2
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: drawno
|
Wysłany: Wto 22:55, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Kołek w butle i uciekamy, a ropa najwyżej w glebę wsiąknie a gaz zrobi ''tylko'' bum, ale tak na serio, ciekawe jak z regulacją tego, słyszałem że z tym mają największy kłopot
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 19:54, 26 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Widziałem że butle montują normalnie przy ramie i nawet to normalnie wygląda.
Co do trwałości to raczej to homologowane więc powinno być bezpieczne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cezar012
Moderator
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: Czw 23:12, 27 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
ciezko to wyregulowac bo gaz jest dostarczany razem z powietrzem a to jest silnik o zaplonie samoczynnym i w fazie sprezania gaz zapala sie przed gornym ZZ tłoka i dlatego sa problemy, ponadto takie spalanie stukowe wiadomo do czego prowadzi w krotkim czasie. jak ktos chce posluchac jak pracuje taki silnik to niech odpala zimny motor na samostarcie to zobaczy jak to pieknie chodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|