|
www.transportdrewna.fora.pl Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil1496
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: torun
|
Wysłany: Pon 0:08, 08 Sie 2016 Temat postu: Czy Scania 6x4 na tarczach zdaje egzamin w lesie |
|
|
Chciałbym spytać się czy Scania 6x4 2010r na tarczach zdaje egzamin w lesie i czy nic sie nie dzieje . Czy wogule lepiej kupić scanie na bębnach
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamil1496 dnia Pon 0:09, 08 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 10:33, 08 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Jest zasada: "Jak dbasz tak masz"
A jak często należy je serwisować ? Wszystko zależy od tego co włożysz do środka. Uważam że na hamulce nie ma co szczędzić i wkładam tylko Textara lub oryginały.
W ciągniku klocki raz na 1,5-2 lata a w naczepie raz na 2-3 lata.
Przy bębnach podwozia 6x4 raz na 1,5 roku trzeba rozebrać. Przyczepy, naczepy co 2-3 lata.
Ważne by przy bębnach sprawdzać regularnie czy masz jeszcze osłony na miejscu i czy przylegają do bębna. Jak tego nie będziesz pilnować to i po 2 miesiącach możesz nie mieć czym hamować.
I sprawdzać czy grzechotki samoregulujące działają i tak samo regulatory w aucie.
Dzisiaj biorę tylko tarcze czy to naczepa, przyczepa czy auto.
Koszta podobne ale czas i łatwość serwisowania sporo lepsza. I niższa waga.
Auto na tarczach jedzie dalej po dniu postoju na warsztacie (nie ważne co było do zrobienia) a bębny często trzeba liczyć 2-3 dni i dostępność części nie zawsze taka jak przy tarczach.
I niezaprzeczalne ale bębny nigdy nie będą hamować jak tarcze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Niedźwiedź
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: Pon 16:55, 08 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
@Enriu: Często zdarza Ci się zdejmować popękane tarcze? To chyba główny argument przeciwko ich zastosowaniu w lesie jaki słyszałem i sam odczuwałem. Wysokie temperatury i obciążenia w połączeniu z chlapą na leśnych drogach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 19:41, 08 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Złota zasada hamować silnikiem na tyle ile się da a nie hamulcami, wtedy nie ma zhawiska nagrzewania tarcz, pozatym jak można zagrzac tarcze w lesie gdzie max prędkość to 30.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 21:58, 08 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Zdarzają się tak samo jak bębny z których pozostaje tylko obręcz z otworami na piastę a śladu bębna zero.
Ale żeby to było jakoś nagminne to nie. Każda tarcza jak i bęben będzie popękany ale dopóki to są drobne pęknięcia to się nie wymienia.
Tarcze kupuję albo CEI, Jurid lub BPW. W SAF-ie jeszcze nie wymieniałem.
A ciężko ostatnio coraz rzadziej się jeździ. Do Niemca więcej jak 42t się nie wozi bo nie płacą za więcej a czasami karę się dostanie od zakładu.
Jedynie co z kłodą to więcej się waży.
Ale pojedź w lekko górzysty teren z bębnami i tarczami to nie będziesz chciał na bębnach jeździć.
A jak masz możliwość kupić auto z retarderem to kupuj. Zapomnisz o hamulcach. Używasz ich tylko by stanąć przed rondem i na światłach.
Jak dobrze go używasz można jechać wiele godzin nie dotykając pedału hamulca. Mam od Niemca Volvo z przebiegiem 400tkm które ma Retarder i wież mi że ma jeszcze 20% oryginalnego klocka pomalowanego na czerwono jak rama auta. A w przyczepie dopiero ja teraz klocki wymieniałem które dostałem od Niemca. Też był oryginał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 7:53, 09 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Jak się przetacza 2 razy bebny to potem już może pęknąć. Miałem jeden taki przypadek.
@Enriu żeby tak co niektórzy wiedzieli jak używać retardera itd to byłoby fajnie. Nieraz pewnie warto zainwestować w jakiś kurs ekodrivingu dla kierowców.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|