 |
www.transportdrewna.fora.pl Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
perez87
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 19:34, 26 Lut 2009 Temat postu: Ciekawe rozwiazanie napedu 6*2 perez87 |
|
|
Znalzlem w internecie dosc ciekawe zdjecie pokazujace napend w ciezarowce 6*2 do transportu drewna.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez perez87 dnia Pią 23:51, 27 Lut 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz
Administrator
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GB
|
Wysłany: Czw 20:11, 26 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Jest to tzw. napęd Robsona (Robson drive), rozwiązanie często spotykane w autach skandynawskich. Widziałem cos takiego w akcji w promocyjnym video Sisu, zdaje się robić swoje, tj. z napędu 6x2 robi tymczasowy napęd 6x4 w taki sposób, że siłownik wciska to koło widoczne na zdjęciach, które zapodałes pomiędzy wewnętrzne opony osi napędzanej i wleczonej. Co prawda wymaga to dodatkowego układu hydraulicznego do zasilania siłownika ale i taki rodzaj napędu jest na pewno lżejszy niż klasyczny 6x4. Nie wiem niestety ile cos takiego może kosztować. No i ciekawi mnie też jak to wpływa na zużycie opon...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 21:49, 26 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Co do opon to tracą one na swojej trwałości, wszystko zależy od tego jak się tego urządzonka używa.
Spotkałem się z tym raz. Co do skuteczności napędu Robsona w stosunku do 6x4 to jednak 6x4 daje większe możliwości. A licząc masę urządzenia i układu hydraulicznego to oszczędność na masie duża nie będzie. Jedynie na drodze troszkę mniejsze spalanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz
Administrator
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GB
|
Wysłany: Czw 23:23, 26 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Enriu napisał: | Co do skuteczności napędu Robsona w stosunku do 6x4 to jednak 6x4 daje większe możliwości |
Nie można się nie zgodzić, nie da to takich efektów jak 6x4 na blokadach. Na tym filmiku, który widziałem to Sisu siadło w błotku, kierowca załączył Robsona i wyjechał (a był to w pełni załadowany fiński zestaw). Choć było wyraźnie widać, że os napędowa aż rwała tą ziemię i wyrzucała spod kół a ta wleczona to co najwyżej się kręciła dając trochę więcej przyczepnosci gdzie napęd 6x4 na blokadach będzie równo ciągnął na wszystkie koła.
Jak możesz Enriu to napisz cos więcej o eksploatacji tego napędu bo jestem tego ciekaw a domyslam się, że miałes z tym do czynienia w Polsce, gdzie czasem 6x4 wydaje się być za mało co dopiero takie kombinowane 6x2...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
perez87
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec Wielkopolska
|
Wysłany: Pią 20:23, 27 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Mam prośbe MariuszeK co do wspomnianego fimu przez Ciebie masz moze link do niego lub do innego ktory ukazuje dzialanie Robsona:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz
Administrator
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GB
|
Wysłany: Nie 6:26, 01 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
perez87 napisał: | Mam prośbe MariuszeK co do wspomnianego fimu przez Ciebie masz moze link do niego lub do innego ktory ukazuje dzialanie Robsona:) |
Oto 2 filmiki
W tym napęd ten widoczny jest tylko przez kilka sekund ale można dostrzec jak bardzo odkształca on oponę:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj napęd i jego działanie są dużo lepiej widoczne:
[link widoczny dla zalogowanych]
Można je pobrać za pomocą [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mariusz dnia Nie 6:28, 01 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 10:33, 01 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
MariuszeK osobiście tego napędu w firmie nie posiadamy i nie posiadaliśmy ale kilka lat temu było jedno autko na Kronopolu z takim rozwiązaniem i tak jak mówisz nie daje to pełnych możliwości napędu 6x4 ale jest jakąś alternatywą.
Wiem że można uzyskać oszczędności na paliwie ale przy dzisiejszych autach i jednostkach napędowych duża to oszczędność już nie będzie.
Wadą jest właśnie krótsza trwałość opon oraz czasami niszczenie bieżnika opony. Wszystko zależy od kierowcy operatora który zapewne musi używać tego z głową, zresztą tak samo jak blokad w napędzie.
Na pewno w Skandynawii przy dużych odległościach ma to sens tak jak żuraw na odczepianej konsoli, w naszych warunkach i dość krótkich trasach w stosunku Skandynawów raczej 6x4 jest sensowniejszym rozwiązaniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cezar012
Moderator
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: Nie 13:11, 29 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
znajomy ma w volvo fh16 takie rozwiazanie, auto wywrotka z przyczepa. ale nie widzialem sie z nim dawno. jak go spotkam to sfoce to cudo i popytam jak sie sprawuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|