Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

6x6 CZY WARTO ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Podwozia i ciągniki siodłowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiu




Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 16:17, 11 Lut 2012    Temat postu:

1]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiu dnia Sob 18:46, 17 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian




Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ...

PostWysłany: Sob 16:28, 11 Lut 2012    Temat postu:

Man tga 430 km 6x4 a 6x6 to różnica 10l na 100km. Z tym że leśniczowie są bardzo niechętni żeby organizować wywożenia drewna z bagien itd to prawda ale to już nie jest tak jak kiedyś że to oni decydowali kto ma przyjechać po drewno a w prawie wszystkich nadleśnictwach są przeznaczone na to pieniądze a problem powstaje dopiero u leśniczego który nie potrafi tego zorganizować lub ma układ z zulowcem i biorą kase za przerywanie i podwóz dzielą się na pół a "wozak" odwala brudną robotę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sk2544




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:47, 11 Lut 2012    Temat postu:

U mnie 6x4 to Merc z v8 euro 2 a 6x6 maniek euro3. Jeśli porównasz spalanie 6x6 i 6x4 z takimi samymi silnikami to faktycznie 10 litrów różnicy wyjdzie. A co do jazdy ja 6x6 trochę jeździłem , teraz w ogóle nie jeżdżę ,wg mnie to do jazdy się nie nadaje wysoki buja nim strasznie. Ja preferuję V8 i jeśli widzę że 4 albo 3 z rozpędu nie przejdzie to wcale nie wjeżdżam. Man ma nawet blokadę przodu ale o zblokowaniu wszystkiego i z rozpędu jak merc zapomnij 2 to góra . Powiem tylko że przód jest na terenowych balonach i cudów nie robi. A jak będziesz go męczył to są częste i duże koszty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukash




Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kościan Wielkopolskie

PostWysłany: Sob 21:45, 11 Lut 2012    Temat postu:

U nas jest Scania 6x4 oraz Man 6x6 i musze sie zgodzic z przedmówcami ze te min. 5 litrow wiecej to faktycznie trzeba liczyc ale czasami bywa wrecz odwrotnie poniewaz;
po 1 - z 6x4 czasami meczymy sie "pól dnia" dnia zeby wyjechac z lasu a 6x6 wyjezdzamy od
razu
po 2 - sa takie sytuacje ze jedziemy do domu na pusto bo 6x4 nie mozna nawet wjechac a 6x6
prawdopodobnie bysmy wjechali
Manem zrobilem okolo 11 tys.km i przez ten czas użyłem przedni naped okolo 10 razy wiec rzadko był wykorzystywany ale z błota to kazdego wyjechalem. My jesli jest sucho i daleko to czesciej jezdzimy Scania a jesli juz popada to odpalamy Mana i w ten sposob łączymy ekonomike z wyjazdem z lasu.
Ja powiem tak. Jesli to ma byc tylko 1 auto w firmie i trasy takie jak piszesz 300-400 km to odradzam 6x6. Przeciez oprocz paliwa wystepuja jeszcze inne koszty np. serwisowanie no i ładownosc takiego pojazdu sie zmniejsza co dla nas jest wyjatkowo nie przychylne.

P.S. Jesli stac Cie to proponuje Mana 6x4 z układem HydroDrive....!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daminho3




Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 13:16, 13 Lut 2012    Temat postu:

lukash napisał:
U nas jest Scania 6x4 oraz Man 6x6 i musze sie zgodzic z przedmówcami ze te min. 5 litrow wiecej to faktycznie trzeba liczyc ale czasami bywa wrecz odwrotnie poniewaz;
po 1 - z 6x4 czasami meczymy sie "pól dnia" dnia zeby wyjechac z lasu a 6x6 wyjezdzamy od
razu
po 2 - sa takie sytuacje ze jedziemy do domu na pusto bo 6x4 nie mozna nawet wjechac a 6x6
prawdopodobnie bysmy wjechali
Manem zrobilem okolo 11 tys.km i przez ten czas użyłem przedni naped okolo 10 razy wiec rzadko był wykorzystywany ale z błota to kazdego wyjechalem. My jesli jest sucho i daleko to czesciej jezdzimy Scania a jesli juz popada to odpalamy Mana i w ten sposob łączymy ekonomike z wyjazdem z lasu.
Ja powiem tak. Jesli to ma byc tylko 1 auto w firmie i trasy takie jak piszesz 300-400 km to odradzam 6x6. Przeciez oprocz paliwa wystepuja jeszcze inne koszty np. serwisowanie no i ładownosc takiego pojazdu sie zmniejsza co dla nas jest wyjatkowo nie przychylne.

P.S. Jesli stac Cie to proponuje Mana 6x4 z układem HydroDrive....!



Spalanie MAN Hydrodrive +2/3 litry/100km.
A żywotność tego układu pozostawia wiele do zyczenia..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Pon 16:43, 13 Lut 2012    Temat postu:

Jakiś kompromis w stosunku do standardowego 6x6. Lżejszy układ i niższe spalanie przy użytkowanie. Niestety droższe w zakupie a jak eksploatacja to nie mam pojęcia bo jeszcze nie spotkałem w Polsce podczas użytkowania w lesie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 16:51, 13 Lut 2012    Temat postu:

U mnie w okolicy ma jeden Mana do drewna stosowego z hydrodrive. Ale szczegółów Wam nie powiem. Lukash pewnie wiesz o jakiego chodzi dodam że niebieski.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukash




Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kościan Wielkopolskie

PostWysłany: Pon 19:47, 13 Lut 2012    Temat postu:

Dawidg2 z tego co wiem to jedni z leszna maja do krotkiego z HydroDrive bo kiedys rozmawialismy z nimi w lesie ale koloru juz nie pamietam. Ci od Frankowskich maja niebieskiego ale nie maja tego układu no chyba ze przy tym drugim bo w sumie to 2 Many TGA posiadaja.
Nie rozumiem kolegi dominho3. Z tego co wiem to pali dokladnie tyle samo co 6x4. Co prawda cały uklad HydroDrive waży okolo 250 kg ale rozmawialismy z przewoznikiem co ma taki wynalazek to powiedzial ze 45l/100 czyli dokladnie tyle co nasza scania 6x4. Co do żywotnosci to musze sie zgodzic i podejrzewam ze jest to sprawne jak jest nowe ale jak juz troche starsze to nie koniecznie....!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 20:54, 13 Lut 2012    Temat postu:

No właśnie od Frankoskiego ma ten układ bodajże. A w lesznie to kto ma?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukash




Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kościan Wielkopolskie

PostWysłany: Pon 23:54, 13 Lut 2012    Temat postu:

Wiesz co nie powiem ci kto to ale na bank sa z leszna bo mowili zreszta mieli tablice PL takich 2 gosci było jeden dosyc mlody chudy na oko 22 lata a drugi to z okolo 40. Mieli 2-osiowa przyczepe za soba a tego mana to wzieli nowego z salonu 2009 r. To było na krzyzowcu nadl.wloszakowice w zeszłym roku latem. Jeden jedyny raz ich tylko widzielismy. Oni wlasnie mieli HydroDrive

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 0:21, 14 Lut 2012    Temat postu:

To nie wiem, myślałem że Żakowo ale oni mają starszego Mana bodajże.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daminho3




Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 9:57, 14 Lut 2012    Temat postu:

lukash napisał:
Dawidg2 z tego co wiem to jedni z leszna maja do krotkiego z HydroDrive bo kiedys rozmawialismy z nimi w lesie ale koloru juz nie pamietam. Ci od Frankowskich maja niebieskiego ale nie maja tego układu no chyba ze przy tym drugim bo w sumie to 2 Many TGA posiadaja.
Nie rozumiem kolegi dominho3. Z tego co wiem to pali dokladnie tyle samo co 6x4. Co prawda cały uklad HydroDrive waży okolo 250 kg ale rozmawialismy z przewoznikiem co ma taki wynalazek to powiedzial ze 45l/100 czyli dokladnie tyle co nasza scania 6x4. Co do żywotnosci to musze sie zgodzic i podejrzewam ze jest to sprawne jak jest nowe ale jak juz troche starsze to nie koniecznie....!


Chcialem takiego kupic, a ze sprzedawal znajomy ktory kiedys pracowal w volvie, a ze mam same volva to odradzal zakupu takiego sprzetu i mowil wlasnie ze to wiecej pali, ale dlaczego to nie pamietam.
Tyle ze ja chcialem kupic ciagnik 4x2 z hydrodrive.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez daminho3 dnia Wto 10:00, 14 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukash




Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kościan Wielkopolskie

PostWysłany: Wto 19:48, 14 Lut 2012    Temat postu:

Nie wiem nie bede sie spierał bo moze faktycznie pali wiecej ale daminho3 musisz przyznac ze jest to kuszace miec 6x4 a wyjezdzasz jak bys mial 6x6. Moim zdaniem takie cos jest super do lasu bo codziennie w błoto nie wjezdzasz a jak czasami potrzeba miec z przodkiem to jest jak znalazl. Widzialem na wlasne oczy jak wyjezdzał z bukiem do dłużycy i musze powiedziec ze koła kreciły sie tak jak napedzane zwyklym dyfrem. Podobno w Niemczech HydroDrive jest bardzo popularny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Podwozia i ciągniki siodłowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin