 |
www.transportdrewna.fora.pl Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Beherit
Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 8:33, 01 Gru 2011 Temat postu: 4x4 czy 4x2 ? |
|
|
Witam kolegów
Od kilku dni nurtuje mnie pytanie. Czy do naczepy z drewnem, bez żurawia wystarczy ciągnik 4x2 czy może dla pewności 4x4. Chodzi mi przede wszystkim o trase, z tym że drewno swoje waży i może być niebezpiecznie zimą. Dodatkowo raz na jakiś czas taki zestaw musiałby wjechać do lasu.
Dla pewności i prezencji wybrałbym 4x4 gdyby nie ceny paliwa:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz_G
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaski Wlkp.
|
Wysłany: Czw 10:16, 01 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Wiadomo, że napęd na cztery koła byłby praktyczniejszy i bezpieczniejszy zimą ale jak wspomniałeś ekonomia daje w kość ... Dlatego alternatywnym rozwiązaniem byłby MAN z napędem HydroDrive
Mała prezentacja: http://www.youtube.com/watch?v=JzFwFko3KtU&feature=related
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Beherit
Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:36, 01 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Tak, znam to rozwiązanie nawet sprytne, jednak nie widziałem jeszcze takich samochodów z 2 ręki, a jak rozmawiałem z handlarzem mówił że niemcy jakos za tym wynalazkiem nie przepadają. Na koniec po tym co mam z kochanym MAN TGA 480 jakoś prędko do tej marki nie wróce...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 13:17, 01 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
HydroDrive jest popularnym rozwiązaniem w Niemczech.
Tylko że napęd kosztowny w zakupie.
Co do konwencjonalnych napędów 4x2 czy 4x4 to za dodatkowy napęd policz + 5 do 10 litrów i waga + ok 1000kg.
Do drewna znam tylko jedno autko z 4x4 a tak reszta standardowe 4x2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz_G
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaski Wlkp.
|
Wysłany: Czw 21:39, 01 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Beherit napisał: | Tak, znam to rozwiązanie nawet sprytne, jednak nie widziałem jeszcze takich samochodów z 2 ręki, a jak rozmawiałem z handlarzem mówił że niemcy jakos za tym wynalazkiem nie przepadają. Na koniec po tym co mam z kochanym MAN TGA 480 jakoś prędko do tej marki nie wróce... |
A co się dzieje ? zawodne autko ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 21:54, 01 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
System chyba zbyt nowy by dostać na rynku wtórnym.
W Niemczech popularny jest system HydroDrive w napędzie 6x2/4 czyli przedni napęd hydrauliczny i pierwsza oś z tyłu. Ostatnia podnoszona.
Do tego lekkie przyczepy 2 osiowe i małe HDS. Wagi zestawów ok 16.000kg
A tu masz ofertę na autko o którym mówiłeś. [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Enriu dnia Czw 21:59, 01 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Beherit
Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:46, 01 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Porównywalnie do starszych MANów czy nie daj boże Mercedesa SK jakiego miałem okazje posiadać przez 10 lat to wypada fatalnie, zakupiony z przebiegiem ok 400k a na naprawy wydana już niemała sumka, ostatnio jak byłem u mechaników akurat wjeżdżał na warsztat inny TGA z tym silnikiem do potężnej naprawy z majster stwierdził "spokojnie wasz też niedługo przyjedzie" Aktualnie testuje Volvo FH 460 i 610, za wcześnie by o czymś mówić, tyle że dźwięk silnika przyjemny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 22:48, 01 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Mówisz o 480KM w TGA ?
Znajomy w tym tygodniu remont kompletny przechodził, nowe tłoki, tuleje, turbina, wtryski i pompa.
Ogólnie ciągle się z tym MAN-em wożą po serwisach. Nikt mnie na TGA nie namówi za żadne skarby. Będę wierny Volvo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
perez87
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec Wielkopolska
|
Wysłany: Pią 0:49, 02 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Znajomy ma mana 4x4 z naczepa 3 osiowa i posrodku naczepy dzwig 4 słupki 2,50 wsadzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leśnyludek
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CTU
|
Wysłany: Pią 18:45, 02 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Koledze Perez zapewne chodzi o tego mana:
[link widoczny dla zalogowanych]
tu akurat naczepa nie miała jeszcze dzwiga.
jak pod samą naczepe to najlepiej 4x2 zresztą takich autek jeździ no powiedzmy 95 %, a jak pod dzwig to minimum 6x4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
copa
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kolbuszowa RKL
|
Wysłany: Pią 22:33, 02 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
czyli ogolna rada zebt Mana tga omijac szerokim lukiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w800i
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: MAŁOPOLSKA
|
Wysłany: Pią 22:51, 02 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
A jak wypada man tgx 440, 480 ? Są to te same silniki co w tga ? pytam o rocznik 2007, 2008.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Sob 0:32, 03 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Wszystko zależy o jakich silnikach mowa.
TGA 2001 - 2004 były na zwykłej pompie rzędowej i wtryskiwaczach
Od ok 2003 zaczęły się pojawiać pierwsze silniki z common-rail oznaczone D20 a od 2007 D26. Ostatnie serie już ponoć są dopracowane w stosunku do pierwszych modeli.
TGX jeśli dobrze kojarzę ma silniki D26 z ostatniej serii TGA.
Jak się mylę niech ktoś mnie poprawi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
volvofh12
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Hejdyk
|
Wysłany: Sob 9:53, 03 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Co myślicie o tym manie [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Sob 22:07, 03 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Ty byś chciał to pod naczepę ? czy dołożyć HDS i pod naczepę ze sterowalnymi wózkami ? Bo jak pod zwykłą 3 osiową to nie wiem czy to ma jakikolwiek sens. Zawsze musisz mieć drugie auto by załadować a znając nasze lasy to może 50% miejsc gdzie leży drewno nadaje się do tego z czego 50% trzeba kombinować część od przodu część od tyłu.
A na montaż HDS to chyba zbyt krótka rama.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|