Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Komunikat OZPTD z dnia 16 marca 2011 r.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Off-topic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Wto 23:10, 29 Mar 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Ktoś coś wie więcej na temat ?
Słyszałem że Silva ze Szczecinka zamówiła auta typowo do stosówki więc może szykują się na tylko i wyłącznie własny transport ?


Widać dalszy etap protestu [link widoczny dla zalogowanych]

Tylko trochę mnie to dziwi że teraz to przewoźnik ma się dostosować a nie odbiorca. Chyba troszkę logiki w tym brakuje.
Na to wychodzi że mam jeździć teraz po kosztach doprowadzając firmę do chyba upadku albo się bać OZPTD bo mi cofną licencję. Na długi przestój to chyba nikt się pozytywnie nie zapatruje.
Kierowcy pójdą w świat, leasingi będą wołać swoje a ja tylko siedzieć i chyba płakać ?
Z nieoficjalnych źródeł wiem że np. Kronopol opracowuje nowy cennik niby bardziej realny do rzeczywistości. Ciekaw jestem kiedy i jaki on będzie.


Widać pierwsi przeciwnicy się znaleźli [link widoczny dla zalogowanych]



I kolejna nowość mnie zaskoczyła. Przy wjeździe do Kronospanu panowie zatrzymują autka i mówią kierowcą by właściciele zapoznali się z dzisiejszym komunikatem i że od piątku nie będą wozić drewna i również o to proszą. A ci co się nie dostosują będą zapisywane tablice pojazdów i będą donosić do ITD że auta przeładowane i proszą o kontrole w siedzibie firmy.
Poczekamy pożyjemy. Ja i tak planowo dopiero we wtorek miałem ponownie do nich jechać więc zobaczymy jak te dwa dni będą wyglądać.


Z godziny na godzinę coraz ciekawiej się robi
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Enriu dnia Śro 20:45, 30 Mar 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomex80




Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ZSZ/WGM

PostWysłany: Śro 21:27, 30 Mar 2011    Temat postu:

Enriu napisał:
...Słyszałem że Silva ze Szczecinka zamówiła auta typowo do stosówki...



Podpucha, przecież już mają auta do lasu, które za wiele z lasu nie wożą tylko prawie same wyżyny, trudny teren i tak zostanie dla przewoźników prywatnych Wink

A że walka idzie o wysoką stawkę nie ma co się dziwić, paliwo ponoć znów ma iść w górę, prędzej czy później to musiało się tak skończyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Śro 21:33, 30 Mar 2011    Temat postu:

Mają auta do stosu ale z pozakładanymi siatkami.
Ale ponoć mają typowo tylko kłonice i do lasu. Może podpucha.
Do mnie czasami Silva przyjeżdżała po zrębkę lub papierówkę ale ładowali chyba nie więcej jak z 25-26m3.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomex80




Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ZSZ/WGM

PostWysłany: Śro 21:52, 30 Mar 2011    Temat postu:

Część autek była zakupiona od razu z siatkami, a część jako zwykłe kłonicowe, tylko później dorobili siatki, a wożą mniej, bo na przyczepy nie da się ładować na 3 klatki i wiadomo jak to jest, gdy przewoźnik = odbiorca. Wątpię żeby firma zakupiła nowe autka by specjalnie wpuścić do lasu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Czw 1:08, 31 Mar 2011    Temat postu:

Może że zakup jest do zakładu w Strzelcach Opolskich bo w Dobroszycach byly tylko 4 autka z HDS jak kiedyś u nich byłem.
Co do protestu to myślę że w poniedziałek będę wiedział coś więcej.
tomex powinieneś być dobrze poinformowany co tam w trawie piszczy z powodu niewielkiej odległości Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Czw 18:52, 31 Mar 2011    Temat postu:

no to k**** nam poprawia jak od 1 kwietnia beda znow nas ganiac, a juz bylo troche spokojniej. niech ganiaja sie miedzy soba, ja tam woze za tyle ile mi pasuje i jak mi za mala daja to poprostu nie jade i tyle. a teraz to nawet 22m3 deba nie bedzie mozna wiezc bo beda ganaic, tak poprawia ze skonczy sie robota na dlugich trasach, bo juz deba zaczynaja plandekami wozic po 18m3 za 2.50zl za km. trzy na dol, pozniej dwa i jeden na gore i pasami spinaja i ogien. wiec zostanie mordowanie sie na odcinkach do 100km a tam juz nie ma kasy bo nie mozna ladunkow polaczyc tak dobrze, jesli wogole sie da.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:43, 31 Mar 2011    Temat postu:

cezar012 napisał:
no to k**** nam poprawia jak od 1 kwietnia beda znow nas ganiac, a juz bylo troche spokojniej. niech ganiaja sie miedzy soba, ja tam woze za tyle ile mi pasuje i jak mi za mala daja to poprostu nie jade i tyle. a teraz to nawet 22m3 deba nie bedzie mozna wiezc bo beda ganaic, tak poprawia ze skonczy sie robota na dlugich trasach, bo juz deba zaczynaja plandekami wozic po 18m3 za 2.50zl za km. trzy na dol, pozniej dwa i jeden na gore i pasami spinaja i ogien. wiec zostanie mordowanie sie na odcinkach do 100km a tam juz nie ma kasy bo nie mozna ladunkow polaczyc tak dobrze, jesli wogole sie da.


dobrze napisane drewno powinny wozic auta przystosowane do tego a nie plandeki ITD to takie wozenie powinno scigac no ale coz auto do drewna z daleka widac a pod plandeka nie wiadomo co wiezie

ten cały protest to zrobi tyle dobrego ze ITD bedzie na nas polowac jak na dzika zwierzyne i nic wiecej watpie zeby duze firmy cokolwiek podniosly szybciej drewno beda od posrednikow kupowac z transportem na miejsce i dalej po staremu zostanie
dopóki lasy nie beda wydawac okreslonej masy i tyle to bedzie jak jest
a tak apropo masy to 30 35 iglaka i 25liscia to powinna byc norma


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Czw 23:42, 31 Mar 2011    Temat postu:

tomek500 teraz jak ładujemy po 27m3 sosny S2a i do Germanii to auto z HDS ma ok 44-48DMC Więc nadal za dużo.

A co do wożenia drewna pod plandeką to w Niemczech kilku już się na tym przejechało bo zakaz dalszej jazdy.
A do Kronopolu swego czasu Rosjanie przywozili w plandekach świerka 3m. Był on powiązany drutem i na pseudo-palecie z drewnianymi kłonicami. Przyjechało kilkanaście plandek i później już ich nie było widać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Pią 10:25, 01 Kwi 2011    Temat postu:

sa takie plandeki specjalnie do drewna dedykowane, maja klonice wpinane w podloge. widzialem kiedys taka jedna nie wiem jakiej byla produkcji ale widac bylo ze jakas nie glupia, bo miala exte 144 wpinane w podloge no i reszta normalna szmata-firanka z suwanym dachem. ale taka naczepa kosztuje podobnie jak zwykla klonicowka wiec raczej nikt nie kupi takiej drogiej szmaty zeby raz na jakis czas zlapac kursika z drewnem za takie same pieniadze. powinien zostac wprowadzony zakaz wozenia drewna okraglego bez klonic i bynajmniej ten problem by zniknal. druga ciekawa sprawa jest wozenie zrebki, sa do tego specjalne naczepy tzw cargo-flor z ruchoma podloga, albo normane kontenery albo duze wywrotki. Ale oczywiscie to sporo kosztuje, wiec co znow wkraczaja do akcji chlopcy na szmatach z suwanym dachem i sypia w nie normalnie jak w wywrotke, niechby sie tak bok jeden wypial i bylaby niezla akcja. kiedys w mielcu widzialem jak wlasnie przywiozl zrebke szmata, rozpial obie strony i fadroma przepychal na boki zeby go rozladowac. dla mnie to zenada, to jak wozenie autem do dluzycy kamieni ;-D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Pią 11:55, 01 Kwi 2011    Temat postu:

Hehe te kamienie to była niezła akcja Smile

Co do tych szmatek to właśnie Silva ma takowe produkcji Zasław.
Mają one niby wzmocnione plandeki i powszywane w nie listwy aluminiowe.
Takie coś u Niemca to raczej nie przejdzie. Jakie w tym przypadku zabezpieczenie ładunku przed przemieszczeniem się? Wg. żadne.

Co do naczep plandekowych to w Krone lub Koegel możesz zamówić odpowiednią ilość gniazd typu Exte za dopłatą. Tylko jaki sens w tym by pod plandeką drewno wozić. Ani tym do lasu, Trzeba uważać przy załadunku na stelaż bo raczej nikt nie będzie go całego rozkładał by załadować drewno.
Niemcy kupują same naczepy demontują stelaż, plandeki i montują kłonice i chodzi to jako typowa kłonicówka a w razie kryzysu lub braku zamówień montują stelaż z plandeką z powrotem i lecą po inną robotę. Tylko podejrzewam że koszt zakupu raczej troszkę wyższy jak typowej kłonicowej.

Ktoś ma informacje co tam dzisiaj słychać na zakładach z Akcji Protestacyjnej Drewno ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek89




Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sob 3:22, 02 Kwi 2011    Temat postu:

Panowie damy rade ale trzeba sie trzymać razem. Od 1 kwietnia wszyscy stoimy az wywalczymy takie stawki które pozwola nam normalnie rzyc. Skonczy sie chowanie po krzakach jak tylko usłyszymy o inspekcji. Całkowicie popieram protest. Ktoś wspomniał o tym że trzeba było robić protest w styczniu, może i tak ale nie do końca, poniewaz kwiecien to okres lęgowy robactwa które włazi w drzewo, a nadlesnictwo nie moze pozwolic sobie na leżenie drzewa w lesie bo je szlak trafi, a tak po za tym to odbiorcy musza wywiązac sie z umow z nadleśnictwem bo inaczej beda konsekwencje.
W lesie lezy tysiące metrów do wywiezienia i zaraz beda naciski od nadlesnictwa do odbiorców.

Druga sprawa. Kronospan. Niech te cwaniaki nie sa tacy madrzy. I co z tego że mają samochody i drewno na Jarpolu. Samochodami wszystkiego sami nie przywioza, jak tak wszystkie silvy rusza do lasu to zobacza co to za młyn. Ci kierowcy to większąść czasu po asfalcie jezdza a nie kazdy umie jezdzic po lesie i zaczna sie schody. Awarie samochodów, urwane lusterka itd. Teraz Jarpol, nie zapomnijcie że miedzy zakladem kronospan a jarpolem jest droga pupliczna. Wystarczy ze damy znac o tym itd i tam sobie staną i tymi trupami napewno tego drzewa nie poworzą, chyba że wysla silvy. I dobrze nie połamia troche te samochody na tym poligonie.

Jest jeszcze jedna sprawa. Na spotkaniu ze zwiazkiem była mowa o tym że pewien przewoznik dostał 8 tys za przeładowanie samochodu, ale drugie 8tys dostało nadlesnictwo za to ze wypusciło z lasu przeładowany samochód. To tak jak na zwirowniach. Jesli wypuszcza przeladowane auto to w razie kontroli to zwironia płaci kare. To pierwsza taka sprawa która wyszła na jaw i nadlesnictwo ma teraz nad czym mysleć. Ale co to tego nie jestem pewien czy to prawda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Sob 9:45, 02 Kwi 2011    Temat postu:

Tylko pytanie czy jednostka budżetowa może nakładać karę na jednostkę budżetową ?
W sumie nie pomyślałem o robalach, ale w przypadku np. Kronopol to w styczniu tydzień strajku by wystarczył bo place były totalnie puste a brakowało im drewna "ładnego" na produkcję OSB, a podejrzewam że tak mogło być w każdym zakładzie.
Pożyjemy zobaczymy.
Mam nadzieje że kolega bartek będzie nam na bieżąco dawał relacje co się dzieje w Szczecinku bo ja o strajkach dowiedziałem się przez przypadek a do Szczecinka trochę km jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kempes_1985




Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CSW

PostWysłany: Sob 11:40, 02 Kwi 2011    Temat postu:

Do Mondi Świecie wjechało wczoraj tylko 5 zestawów z drewnem. 3 parę minut po 6 rano więc nie zdążyli z lasu, a pozostali się tłumaczyli że mieli awarie. Wszystkie zestawy i firmy spisane będą podane do zrzeszenia. Każdy przewoźnik daje człowieka i zawsze ktoś pod bramą jest do spisania tych co się wyłamią.

Tyle sytuacja ze Świecia, pod innymi zakładami podobno tak samo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
copa




Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kolbuszowa RKL

PostWysłany: Nie 18:08, 03 Kwi 2011    Temat postu:

Ale w jaki sposob zapisuja i po co? Czegos nie rozumiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Nie 20:22, 03 Kwi 2011    Temat postu:

Z tego co ja zrozumiałem to zapisują i przekazują do OZPTD a ci dalej do ITD w celu kontroli.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Off-topic Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 3 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin