|
www.transportdrewna.fora.pl Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pią 23:05, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
24x800kg=19200kg hmm to chyba nie przeładowany, wożę sosnę tylko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Sob 15:27, 03 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Jak wozisz tylko s2b to praktycznie masz poukładany wałek w wałek i jest zdecydowanie cięższa jak zwykła s2a.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KROPA_STAR-LAS
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Sob 15:31, 03 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Enriu napisał: | Kubatga więksi odbiorcy chyba żyją w przekonaniu że zestaw do drewna kosztuje tyle co ich służbowy Passat, tyle samo pali a paliwo oczywiście kosztuje jeszcze poniżej 3 zł. Jak w zeszłym roku rozwaliłem oponę na zakładzie, najeżdżając na ząb ładowarki który leżał w korze, to od kierownika zakupu surowca usłyszałem tylko że zdarza się a ja rozpierdzieliłem prawie nowego Michelina. Twierdził że w lasach jak na pieńkach rozwalę to też nikt nie oddaje. Taka cała filozofia i pojęcie naszych wielkich kierowników o transporcie drewna. Byle jak najtaniej nie ważne czy im (znaczy się nam) to się opłaca.
Ostatnio liczyłem koszty dla auta z żurawiem bo chciałem kupić nowy zestaw i wyszło mi 3,50 za km samych kosztów bez wliczania amortyzacji. Założenia to obecne koszta paliwa, koszty leasingu zestawu, pensja kierowcy z kosztami, spalanie na poziomie 50l/100 i przebieg miesięczny 10.000km. Więc i 4 zł/km tak szczerze jest totalne minimum. I po przeliczeniu przez 29m3 daje potrzebę ponad 40% podwyżki stawki.
Szkoda że takie argumenty nie docierają do wielkich odbiorców.
I ciekawe jak tam ze strajkiem u Kropy |
Najprawdopodobniej tak jak w styczniu i lutym nie będziemy znowu wozić do PFLEIDERER w Grajewie aż zabraknie im surowca. Tylko że wtedy wyłamało się kilku Przewoźników i zaczęli wozić drewno bo mieli samochody w Leasingu, gdyby nie to, to fabryka już w lutym nie miała by co przerabiać. Nie pracowały już dwie prasy. Za 22m3 drewna wychodzi teraz troche ponad 530zł
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KROPA_STAR-LAS dnia Sob 15:34, 03 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Sob 21:05, 03 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Przyczepe mam 12 ładowności a autko, wychodzi chyba koło 11. Wątpie bym przeładowywał, no może nieznacznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Sob 22:31, 03 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Ja osobiście trzymam kciuki za was. Mam wielką nadzieję że efekt będzie taki że Grajewo podniesie stawki do realnego poziomu.
Dzięki temu będzie można walczyć z innymi zakładami i w końcu ucywilizuje transport drewna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cezar012
Moderator
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: Nie 20:04, 04 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
ja to czarno widze... zawsze jakas czarna owca sie znajdzie. chlopaki mieli przyklad na poczatku roku. jakby nikt nie pojechal to pewnie by podniesli stawke.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 21:53, 04 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Mój tata planuje w najbliższym czasie kupić jeszcze jedno auto do drewna, tzn chce kupić jakieś 6x6 spod wywrotki albo ciągnika siodłowego i zrobić zabudowę 3x1,3m + dźwig. Takie krótkie auto by się wszędzie zmieściło a swoją masę dozwoloną pójdzie załadować. Co myślicie o tym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 22:07, 04 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Cezar nic tylko być dobrej myśli. Jak u nich podniosą stawki to i w naszych rejonach może się w końcu ruszy.
Co do pomysły dawidg2 nie wiem jaki asortyment i jakie długości głównie wozicie, ale moim skromnym zdaniem trochę dziwaczny pomysł.
Po pierwsze musiałbyś żuraw i zabudowę od początku robić sam. Później za x lat raczej ciężko będzie takiego nie-typowca sprzedać na rynku wtórnym.
No i raczej lepiej mieć niżej rozłożony ładunek na większej powierzchni niż na krótkiej spiętrzony do góry. Zawsze bezpieczniej i wygodniej, no i zawieszenie mniej pracuje podczas jazdy.
A co do kosztów raczej taniej nie będzie jak kupić czy zbudować normalny zestaw do drewna. Przede wszystkim wszystko zależy co, skąd i dokąd wozisz.
A cezar ostatnio jesteś chyba bardzo zapracowany bo na forum tak rzadko
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Enriu dnia Nie 22:08, 04 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 22:42, 04 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Auto by było tylko do papierówki sporadycznie dłuższe bo do długiego Volvo zostaje, zabudowę sami chcemy zrobić albo dać do zrobienia bo 6 par kłonic mamy, HDS też leży ale z nadpalonym słupem. Kłonice mają coś koło 2,2 wysokości i nie są wysuwane, trasy do 100km w jedną stronę ale większość do 50 nawet.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 0:21, 05 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
dawidg2 wiesz zawsze jak normalna rama to uniwersalniejszy pojazd. Ale jak masz sporo pracy i zapotrzebowania na krótkie to czemu nie. A miałby ciągać przyczepę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 6:28, 05 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Tak będzie ciągał tą Kassbohrer'ke co mam. Kiedyś miałem Mercedesa 1922 4x4 to chodził z tą przyczepą i a że był krótki to miał HDSa za kabiną i zabudowe 3x1,3. Więc tata chce coś podobnego zrobić teraz ale HDS z tyłu, jeszcze nie wiemy właśnie jaki HDS czy tego warto robić i wsadzać bo to Jonsered 800 czy nie kupić jakiejś małej "Z". Auto tak będzie z ok 2000 roku, tylko co mnie martwi to że takie spod wywrotki nie mają zwisu z tyłu ale to nie problem chyba. W sumie drewna to będzie zabierać ten zestaw 7x1,2x2,2x2,2=40,6mp x 0,65=26,43m3 wiec i tak za duzo więc będzie niżej ładowane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 13:06, 06 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Tylny zwis, czy dokładnie jego brak to najmniejszy problem dla firm które robią zabudowy, tylko musisz się liczyć z rozebraniem tylnego zawieszenia i przedłużenia ramy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 17:50, 06 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
No właśnie tylko nie wiem czy sami nie będziemy robić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
copa
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kolbuszowa RKL
|
Wysłany: Pon 20:25, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Koledzy ostatnio czepia sie inspekcja. Kiedys zatrzymali kierowce miał calkowitej wagi 38t a przeważył podwójna os na aucie o 800 kg i juz kara. Zatrzymali dzisiaj miał 42 z niewielkim hakiem i przeladowane na os na wózku i znowu kara i czepil sie ze w dowodzie do wozka pisze naczepa a pownino byc naczepa bo auto jest rejstrowane jako CS i dzwonił do centrali i juz sie pogubił i mierzal i chcial policzyc zestaw jako CS+naczepa jako 16,5 ale po rozmowie wytlumaczyl ze ma byc 18.75 + 5 m poza tylna os ogony. I bądź tu madrym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cezar012
Moderator
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: Pią 9:49, 23 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Enriu napisał: |
A cezar ostatnio jesteś chyba bardzo zapracowany bo na forum tak rzadko | a no jakbys zgadl... nie wyrabiamy sie na zakretach... dwoch kierowcow i to caly czas malo. dobieralem jeszcze chlopakow z samochodami zeby obrobic wszystko i nawet juz w wywrotki deba laduje bo niewyrobka... najgorzej te zakazy psuja robote. na tygodniu robota a na weekendach mam wesela kumpli... wiec nie ma czasu na nic. myslalem o drugim aucie, ale nie moge znalezc dobrego kiermana zeby i jezdzil i na dzwigu robil. a co do kropy to ostatnio smigam w wasze strony na B-stok woze deba w tamte strone a na powrocie swierka woze.. to od lesniczych bardzo duzo sie mozna nasluchac o grajewie... i o przewoznikach tez ale sypie po nazwisku a nie po ksywie z forum;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|