|
www.transportdrewna.fora.pl Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz_G
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaski Wlkp.
|
Wysłany: Wto 22:21, 27 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Ostatnio widziałem na drodze ciągnik rolniczy marki Valtra z przyczepą ciężarową kłonicową a na końcu tej przyczepy HDS. W sumie to fajne rozwiązanie do zawsze może jeszcze drugą przyczepkę zahaczyć, ale nie mam pojęcia jakie jest spalanie takich ciągników
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 23:12, 27 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Widzę mój pomysł się spodobał. Napewno na ciągnik winiety nie ma. opłaty w gminie też mniejsze chyba. C|iagnik zależy jaki to od 150000 do 300000 zł używany a nowy lepiej nie pytać ponad 400000 zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w800i
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: MAŁOPOLSKA
|
Wysłany: Pią 22:00, 30 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Witam!
czy kazde auto z szwecji musi miec szybe na tylnej ścianie kabiny?
w jakim celu sa one zakladane?
moze ktos wie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Pią 22:59, 30 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Każde to chyba nie, bo znajomi mają ze Szwecji bez tylnej szyby. Podejrzewam przy ażurowej tylnej ścianie masz korzyść przy cofaniu bo innego zastosowania nie widzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KROPA_STAR-LAS
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Pią 22:42, 25 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Zobaczcie jak ładnie nam teraz przyłożyli: [link widoczny dla zalogowanych] 22m3 sosny można tylko wieść, a było 29m3. Śmiech
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Pią 23:20, 25 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ciekawe czy ktoś mądry pomyślał o proporcjonalnym wzroście stawek? Zapewne obcięto wam metry a z resztą walczcie sobie sami. I mam pytanko co w przypadku jak ktoś ma lżejsze auto lub naczepę ? U mnie rozbieżność w wadze naczep to ponad 3 tony. Czy to znaczy że na lżejszej naczepie nie mogę legalnie przewieźć więcej drewna jak ktoś sobie ustalił odgórnie. A nie można było zrobić średniej masy m3 drewna i przeliczać stosownie wg danych zawartych w dowodach rejestracyjnych? Przecież w każdym jest DMC, ładowność, masa własna, więc po co kombinowanie od d..... strony.
Normalnie nie rozumiem tego. To po co inwestuje w sprzęt dopłacając np za aluminiowe kłonice czy felgi by kg oszczędzić. Odgórne narzucenie nie pytając nikogo ile dany zestaw waży raczej nie jest sprawiedliwym rozwiązaniem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Enriu dnia Pią 23:22, 25 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KROPA_STAR-LAS
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Sob 8:26, 26 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak jak mówisz Enriu. o stawkach żadnego gadania nie było, dlatego też zapewne będzie znowu strajk. I nie ma znaczenia czy zestaw lżejszy czy cięższy bo i tak na fabrykę tylko takie ilości możesz przywieźć. Gdyby było inaczej to już dawno kupilibyśmy konie z naczepami ale jednak jest jak jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w800i
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: MAŁOPOLSKA
|
Wysłany: Sob 18:19, 26 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
w Suchej beskidzkiej byla podobna akcja, w spotkaniu brały udział burmistrz miasta, przewoźnicy i ITD po burzliwej dyskusji podpisano umowe na budowe kolejnej wagi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Sob 22:15, 26 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Pytanie jak długo można jeździć z ładunkiem 22m3. Jak sobie przeliczyłem to na stawkach np Kronopolu to zostaje mi 50zł z kursu po odliczeniu tylko paliwa i pensji kierowcy. A gdzie miejsce na amortyzację, raty za sprzęt i coś oczywiście dla siebie ? To jest chore. Każdy kij ma dwa końce bo odbiorca wyniszczy sobie przewoźników i będzie musiał albo podnieść stawki do poziomu pozwalającego na normalne funkcjonowanie, albo zakupi własny sprzęt i będzie woził swoje 22m3 nie licząc ile to kosztuje. Tylko dlaczego niszczą przewoźników którzy jakiś czas współpracują z nimi. Dla niektórych może to się skończyć tragicznie, bo to nie że sobie zamknę firmę. W moim przypadku setki tysięcy złotych w leasingu czy kredytu. Przy takiej ilości i stawce prędzej czy później bym się wyłożył a firmy leasingowe by jeszcze dobiły.
A co do strajku to jakieś 10 lat temu była próba cokolwiek wywalczenia na firmie Kronopol. Skończyło się obniżką stawek o 10%. Tak obniżką a nie podwyżką. Dzisiaj próbujemy cokolwiek wywalczyć na większych odbiorcach wciągając w to ITD, władze województwa ale jak na razie nic to nie daje, jak grochem o ścianę a ITD jeździ po nas jak może, ostatnio to praktycznie codziennie ITD motocyklami pod bramy zakładu i po kolei każdego przerabia.
A tak z ciekawości w jaki sposób chcecie strajkować. Planujecie blokadę zakładu? I jak u was z przewoźnikami? Wszyscy razem będą strajkować czy ktoś stwierdził że tak będzie jeździć ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Enriu dnia Sob 22:26, 26 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kubatga
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:17, 27 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Panstwo wychodzi z zalozenia ze jak rozwiaza ten problem to beda braki w budzecie bo mandaty z nas sa wielkimi dochodami w skali roku. Wiec nie zalezy im na doprowadzeniu do normalnosci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 13:25, 27 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ale zimą patrze jest inna tabelka, dla 5 osiowego auta bez HDS jest 29m3 iglastego, to samo dla 6-osiowego z HDS wożącego świerk, a dla reszty niestety 22m3.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kubatga
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:20, 27 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
stety tylko nie za te pieniadze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 21:48, 27 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ja mam akurat auto na własne potrzeby w firmie, ale też przez ITD wozimy mniej, teraz robią 2 kursy po 24m3 dziennie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kubatga
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:39, 30 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
I masz 40 ton? Autem z zurawiem i 24 m3? Na 8 ton na os i tak dostaniesz 15.000. 20 m3 i 4 zlote i wtedy moznaby mowic o normalnosci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Pią 2:52, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Kubatga więksi odbiorcy chyba żyją w przekonaniu że zestaw do drewna kosztuje tyle co ich służbowy Passat, tyle samo pali a paliwo oczywiście kosztuje jeszcze poniżej 3 zł. Jak w zeszłym roku rozwaliłem oponę na zakładzie, najeżdżając na ząb ładowarki który leżał w korze, to od kierownika zakupu surowca usłyszałem tylko że zdarza się a ja rozpierdzieliłem prawie nowego Michelina. Twierdził że w lasach jak na pieńkach rozwalę to też nikt nie oddaje. Taka cała filozofia i pojęcie naszych wielkich kierowników o transporcie drewna. Byle jak najtaniej nie ważne czy im (znaczy się nam) to się opłaca.
Ostatnio liczyłem koszty dla auta z żurawiem bo chciałem kupić nowy zestaw i wyszło mi 3,50 za km samych kosztów bez wliczania amortyzacji. Założenia to obecne koszta paliwa, koszty leasingu zestawu, pensja kierowcy z kosztami, spalanie na poziomie 50l/100 i przebieg miesięczny 10.000km. Więc i 4 zł/km tak szczerze jest totalne minimum. I po przeliczeniu przez 29m3 daje potrzebę ponad 40% podwyżki stawki.
Szkoda że takie argumenty nie docierają do wielkich odbiorców.
I ciekawe jak tam ze strajkiem u Kropy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|