|
www.transportdrewna.fora.pl Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek500
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:38, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Może tak :
Duży silnik większa pojemność większy moment obrotowy moc dostępna przy niskich obrotach =mniejsze spalanie większa żywotność silnika
Mały silnik to większe spalanie bo musi byś cały czas na wysokich obrotach i nie koniami jeżdżimy a momentem obrotowym.To że stuningujesz fabryczny silnik skutkuje tym ze skracasz mu żywotność a cały tzw.CHIPTUNING polega na zmianie dawki paliwa i konta wtrysku co powoduje większe ciśnienie gazow wylotowych i w efekcie czego wyższe obroty turbiny.Większą temperaturę spalin co nie pozostaje bez szkody dla silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 19:02, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ale to ten sam silnik co odmiana 420 konna Scanii. Pojemności te same, Przecież ta sama pojemność ma różne moce różnią się tylko osprzętem silnika i mapą silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek500
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:16, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak w rzędówkach ale v8 scani np miedzy 480 a 580 różni się nie tylko mapą ale i turbiną tłokami wtryskiwaczami wiec ta sama pojemność nie oznacza tego samego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 20:49, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Przeczytaj dokładnie co napisałem wcześniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cezar012
Moderator
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: Czw 1:30, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jak ktos duzo laduje to musi miec mocna kobyle, natomiast jesli ktos wozic ma tylko solo albo naprawde normatywne ladunki to 420 tez da rade i napewno mniej spali, natomiast slabsze jednostki w ciezszej robocie latwiej sie grzeja i sa bardziej awaryjne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cezar012 dnia Czw 1:31, 25 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukash
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kościan Wielkopolskie
|
Wysłany: Wto 18:13, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Od jakiegoś pół roku w przednim kole w ciężarówce od strony pasażera co 2-3 tygodnie musze wymienić 1-3 szpilek na nowe bo pękają jak bym nożem uciął. Felga na oko jest ok. Śruby nie są luźne. Kupiłem już inne szpilki i tym razem mam niemieckie i znowu to samo. Koło nie bije. Czy ktoś może wie o co tu chodzi i dlaczego tak się dzieje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 20:11, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
zawsze te same czy za każdym razem gdzieś indziej? Nie masz wybitych trochę otworów w feldze albo gdzieś luzów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukash
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kościan Wielkopolskie
|
Wysłany: Wto 21:06, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Nie ma reguły. To wyglada tak jak by dana szpilka miała po prostu pecha i pękła. Szpilki na oko są proste. Felga jest ciasna ale podejrzewam że może sie odkształca i wypycha nakrętki. Z kołem od strony kierowcy nic sie nie dzieje. Dziwna sytuacja z tymi szpilkami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BYCZEK
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:09, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
to zamień koła stronami. przekonasz się czy to wina felgi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 21:16, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Polecam sprawdzić zwrotnice oraz amortyzatory na przednim moście. Jak jedziesz po dziurawej nawierzchni nie szarpie tobie kołem kierownicy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukash
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kościan Wielkopolskie
|
Wysłany: Śro 7:34, 23 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
To sie stało krótko po tym jak były wymieniane tulejki na nowe właśnie przy tym kole wiec zwrotnica bedzie chyba ok. Faktem jest to że amortyzator jest mocno zużyty ale prawdopodobnie ponad pół roku temu też nic nie był w lepszym stanie a szpilki były w porządku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 10:02, 23 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Jak mówisz że dzieje się to po wymianie zestawu zwrotnic to zajrzałbym tam jednak jeszcze raz. Podnieś lewarkiem to koło i rurka w szpilkę i ruszasz góra dół.
U nas właśnie tak się działo przy zużytych zwrotnicach lub łożyskach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sk2544
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:36, 24 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
zapewne masz ten problem w jakimś manie 6x6
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukash
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kościan Wielkopolskie
|
Wysłany: Czw 19:29, 24 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
No tak masz racje w Manie 6x6 ale to raczej nie powinno mieć znaczenia. Zwrotnica co prawda ma mały luz ale dosyć delikatny. Jestem pewien że z drugiej strony tez jest minimalny luz a ze szpilkami jakoś wszystko ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sk2544
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:09, 25 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
a most masz mercedesowski cz manowski , bo tam były 2 rodzaje montowane, jeżeli ten drugi a zapewne tak jest jeśli czesto te szpilki siadają to sprawdź czy nie za duży jest luz na przekładni głównej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sk2544 dnia Pią 21:10, 25 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|