Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gadu Gadu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 134, 135, 136, 137  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Off-topic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:38, 07 Lut 2016    Temat postu:

Może tak :
Duży silnik większa pojemność większy moment obrotowy moc dostępna przy niskich obrotach =mniejsze spalanie większa żywotność silnika
Mały silnik to większe spalanie bo musi byś cały czas na wysokich obrotach i nie koniami jeżdżimy a momentem obrotowym.To że stuningujesz fabryczny silnik skutkuje tym ze skracasz mu żywotność a cały tzw.CHIPTUNING polega na zmianie dawki paliwa i konta wtrysku co powoduje większe ciśnienie gazow wylotowych i w efekcie czego wyższe obroty turbiny.Większą temperaturę spalin co nie pozostaje bez szkody dla silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Nie 19:02, 07 Lut 2016    Temat postu:

Ale to ten sam silnik co odmiana 420 konna Scanii. Pojemności te same, Przecież ta sama pojemność ma różne moce różnią się tylko osprzętem silnika i mapą silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:16, 07 Lut 2016    Temat postu:

Nie wiem jak w rzędówkach ale v8 scani np miedzy 480 a 580 różni się nie tylko mapą ale i turbiną tłokami wtryskiwaczami wiec ta sama pojemność nie oznacza tego samego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Nie 20:49, 07 Lut 2016    Temat postu:

Przeczytaj dokładnie co napisałem wcześniej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Czw 1:30, 25 Lut 2016    Temat postu:

Jak ktos duzo laduje to musi miec mocna kobyle, natomiast jesli ktos wozic ma tylko solo albo naprawde normatywne ladunki to 420 tez da rade i napewno mniej spali, natomiast slabsze jednostki w ciezszej robocie latwiej sie grzeja i sa bardziej awaryjne.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cezar012 dnia Czw 1:31, 25 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukash




Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kościan Wielkopolskie

PostWysłany: Wto 18:13, 22 Mar 2016    Temat postu:

Od jakiegoś pół roku w przednim kole w ciężarówce od strony pasażera co 2-3 tygodnie musze wymienić 1-3 szpilek na nowe bo pękają jak bym nożem uciął. Felga na oko jest ok. Śruby nie są luźne. Kupiłem już inne szpilki i tym razem mam niemieckie i znowu to samo. Koło nie bije. Czy ktoś może wie o co tu chodzi i dlaczego tak się dzieje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 20:11, 22 Mar 2016    Temat postu:

zawsze te same czy za każdym razem gdzieś indziej? Nie masz wybitych trochę otworów w feldze albo gdzieś luzów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukash




Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kościan Wielkopolskie

PostWysłany: Wto 21:06, 22 Mar 2016    Temat postu:

Nie ma reguły. To wyglada tak jak by dana szpilka miała po prostu pecha i pękła. Szpilki na oko są proste. Felga jest ciasna ale podejrzewam że może sie odkształca i wypycha nakrętki. Z kołem od strony kierowcy nic sie nie dzieje. Dziwna sytuacja z tymi szpilkami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BYCZEK




Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:09, 22 Mar 2016    Temat postu:

to zamień koła stronami. przekonasz się czy to wina felgi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Wto 21:16, 22 Mar 2016    Temat postu:

Polecam sprawdzić zwrotnice oraz amortyzatory na przednim moście. Jak jedziesz po dziurawej nawierzchni nie szarpie tobie kołem kierownicy ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukash




Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kościan Wielkopolskie

PostWysłany: Śro 7:34, 23 Mar 2016    Temat postu:

To sie stało krótko po tym jak były wymieniane tulejki na nowe właśnie przy tym kole wiec zwrotnica bedzie chyba ok. Faktem jest to że amortyzator jest mocno zużyty ale prawdopodobnie ponad pół roku temu też nic nie był w lepszym stanie a szpilki były w porządku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Śro 10:02, 23 Mar 2016    Temat postu:

Jak mówisz że dzieje się to po wymianie zestawu zwrotnic to zajrzałbym tam jednak jeszcze raz. Podnieś lewarkiem to koło i rurka w szpilkę i ruszasz góra dół.
U nas właśnie tak się działo przy zużytych zwrotnicach lub łożyskach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sk2544




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:36, 24 Mar 2016    Temat postu:

zapewne masz ten problem w jakimś manie 6x6

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukash




Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kościan Wielkopolskie

PostWysłany: Czw 19:29, 24 Mar 2016    Temat postu:

No tak masz racje w Manie 6x6 ale to raczej nie powinno mieć znaczenia. Zwrotnica co prawda ma mały luz ale dosyć delikatny. Jestem pewien że z drugiej strony tez jest minimalny luz a ze szpilkami jakoś wszystko ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sk2544




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:09, 25 Mar 2016    Temat postu:

a most masz mercedesowski cz manowski , bo tam były 2 rodzaje montowane, jeżeli ten drugi a zapewne tak jest jeśli czesto te szpilki siadają to sprawdź czy nie za duży jest luz na przekładni głównej

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sk2544 dnia Pią 21:10, 25 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Off-topic Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 134, 135, 136, 137  Następny
Strona 135 z 137

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin