 |
www.transportdrewna.fora.pl Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sk2544
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:16, 18 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ale jest to sprawiedliwe?? Jak jeden inwestuje w nowe lekkie zestawy a drugi starym gratem weźmie tyle samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzych8888
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Pią 17:44, 18 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
każdy robi jak mu pasuje i na ile kasy starcza! a trzeba pamiętać że na kwitach masz wagę drewna teraz wpisaną, numer rejestracyjny, godzinę itd , nam kwit może zaginąć, ale w nadleśnictwie nie zaginie a ITD ma prawo i na pewno zacznie zaglądać w kwity wywozowe z drugiej strony oni i tak dobrze wiedzą że zestawy do drewna z dźwigiem ważą przeważnie w przedziale 18-22t na pusto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukash
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kościan Wielkopolskie
|
Wysłany: Pią 17:45, 18 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
No tak ja wszystko rozumiem ale umówmy się że miedzy pojazdem z lat 80 a powiedzmy terazniejszym nie ma aż tak dużej roznicy. Nie wiem ile to jest ale podejrzewam że jakieś 2 t i wiecej nie bedzie. Nie jest to może mało fakt ale bez przesady a inwestycja w lekkie auta i tak się zwraca bo jak mniej waża to mniej spalają. Zreszta nie wiem czy zauważyliscie ale te nowe samochody przez te np. Adblue zamiast spalać mniej to zużycie wychodzi takie samo jak w tych starych a czasami nawet wieksze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzych8888
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Pią 18:01, 18 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
dokładnie kolego tak masz rację ze nie ma większej różnicy niż 2t sam zabudowywałem mojego mana i wszystko robiłem ze stali, pełna podłoga itp, kolega w tym samym czasie takiego samego zrobił na aluminiowo i różnica na wadze to niecała 1t, dodam że obaj robiliśmy to w tym samym warsztacie a co do spalania to co kierowca to inne będzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Sob 0:12, 19 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ja nie wiem jak u was ale u mnie Euro4 pali o 15-20% mniej jak Euro3 lub Euro2.
Dla mnie problem tworzą same nadleśnictwa. Jakby był odbiór posztuczny to nie było by problemu, chcesz 25m3, dostajesz, chcesz 30m3 też dostajesz.
Tak jak my latamy naczepami na Niemcy to optymalna masa to ok 28m3 kłody ale Nadleśnictwa robią zazwyczaj 24-25m3 i musimy zawsze jeden zestaw podzielić rozłożyć na naczepach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Sob 0:18, 19 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Może lepiej tak niż zbieranie po lesie po kilka stosów. Niech robią w jednym miejscu po 25 i będzie prawie wszystkim pasować, zostaje im to niech przewożą w inne miejsce. Niech trochę zmechanizują zrywkę bo długo będą ręcznie to drewno jeszcze pozyskiwać?
Moje pobliskie nadleśnictwa robią jeszcze dużo 1,2mb drewno, gdzie w zielonogórskim wogóle nie robią takiego. Napewno lepiej się wozi 2,4m, firmę zmechanizować mały szczegół. ale ile czasu by się w lesie zaoszczędziło na załadunku itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip2
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: drawno
|
Wysłany: Sob 16:06, 19 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Głupotą jest szykowanie kursów po 25m3, gdyż teraz wozi się według tabeli i najlepiej jest ładować tyle ile trzeba czyli w moim przypadku to nieco ponad 28m3, więc nie wszystkim pasuje magiczna cyfra 25
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukash
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kościan Wielkopolskie
|
Wysłany: Sob 16:36, 19 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Z tym to chyba już zawsze bedzie problem bo każdy musiałby mieć taki sam samochód albo chociaz z tą samą zabudowa a to jest raczej nie realne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Sob 19:31, 19 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Po prostu każda sztuka osobno odbierana i temat rozwiązany, nie było by problemy gdyby mogli robić częściowe stosy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marian
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ...
|
Wysłany: Nie 10:59, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Problem jest duży ale do rozwiązania brakuje tylko dobrej woli ze strony lasów. Jak się pojedzie naczepą i dźwigiem to jeszcze się jakoś porozkłada bo jak tylko jednym to jest się skazanym na ich masę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 12:33, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Pytanie co w przypadku kontroli na drodze jak masz kwit na większą masę a część drewna na naczepie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukash
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kościan Wielkopolskie
|
Wysłany: Nie 13:15, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Hm....dobre pytanie Enriu ale po prostu nie wiem. Za to nasza konkurencja [nie chce pisać kto bo może ITD też to czyta] robi tak że każe drukować 2 kwity i na jednym jest zdecydowana wiekszość a na drugim po 3-4 kubiki. Gorzej jak policzą sztuki he...!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 13:48, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
My czasami wozimy tak że mam dwa kwity razem na 50m3 a na aucie ok 30m3, a pozostałe auta mają na kwitach 25m3 a na autach 30m3.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip2
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: drawno
|
Wysłany: Nie 14:14, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Wiecie co jak ITD wyczai że na dłużycy macie drugi kwit? Kiedyś powiedział że jak by znalazł jakieś sztuki co na kwicie b ich nie było to prokurator czeka, choć policzyć nie da rady bo można kombinować w środek jakieś krótkie czy coś, na papierówce to pomierzy i też mu wyjdzie choć można tłumaczyć że tak leśnik odebrał ale w razie czegoś i tak leśnik powie że drugi kwit na to jest. Więc przez takie kombinowanie można sobie narobić kłopotu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukash
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kościan Wielkopolskie
|
Wysłany: Nie 14:55, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ja tam się w takie kwity nie bawie bo nie ukrywajmy że to klient wtedy zyskuje bo ma taniej. Przewoznik pewnie z drugiej strony troche wiecej zarobi ale czasami naprawde nie warto.
Tak na marginesie to jak u was z robota? Ja w tym roku tylko 3 kursy miałem i to jeszcze ze starego 2012r. Podobno dużo tartaków nie odbiera zamowionego drewna ponieważ nie mogą sprzedać zapasów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|