Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

25 m dlugosci i 60ton DMC
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Off-topic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:08, 24 Paź 2010    Temat postu:

słyszał ktos o ustawie ktora ma przewoz drewna zaliczyc do ładunkow ponadnormatywnych i ze maja nie podlegac wadze tylko masa z kwitu i dmc zwiekszyc maja zestawow do drewna

ostatnio jak stałem z na parkingu to gosc co stał ze mna keraxem 6x6 z naczepa rozsuwana mowił ze na pusto wazy24t a w dowodzie miał 29t ładownosci wiec jak to jest zarejestrowane dodam ze z itd po kontroli sie sadzi o wage i nie zapłacil jeszcze


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek500 dnia Nie 21:17, 24 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Pon 21:48, 25 Paź 2010    Temat postu:

A tak to jest rejestrowane że od 34000kg odejmujesz masę naczepy i masz ładowność takowej naczepy. A skąd się to bierze? 10ton oś napędowa ciągnika + 3x8 ton na potrójnej osi nienapędowej co daje nam 34000kg.
A to że ktoś podłączył do naczepy cięższy ciągnik z trzema osiami to już jego problem. Nie może się kierować tym co ma napisane w DMC naczepy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:09, 26 Paź 2010    Temat postu:

tak tylko ze naczepe mial dwuosiowa na blizniaku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Wto 21:22, 26 Paź 2010    Temat postu:

Chyba że producent przyjął podwójną napędową to daje tobie 16 za ciągnik + 16 lub 20 za naczepę w zależności od rozstawu. Czyli 34 lub 36 DMC - waga naczepy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Pią 20:40, 05 Lis 2010    Temat postu:

enriu ma racje. z inspekcja ciezko wygrac. ja mam zestaw solo 3 osie + przyczepa 3 osie i w dowodach mam odpowiednio 26t i 24t DMC i ladownosci odpowiednio 10,3t i 18,2t. wiec wg dowodow moglbym miec 50t DMC i ladownosc 28,5t, ale niestety prawo ogranicza mnie do 42t DMC a tym samym moja ladownosc wynosi 42t - masa pustego zestawu, czyli okolo 20t.
Jedyna korzysc jaka daje 6-cio osiowy zestaw to jest to ze przy odpowiednim rozlozeniu ladunku mozna jechac zestawem ktory wazy 42t po drodze o nosnosci 8t na oś nie przekraczajac dopuszczalnych wartosci.

A nieoficjalnie ladujac tak jak ladujemy to na drodze 10t na os bo najczesciej na takiej nas lapia majac 50t calego zestawu mozna dostac (oczywiscie majac zaladowane tak zeby bylo dobrze na osiach, a da sie tak zrobic na oko, bo wiele razy sie wazylem na firmach i jak laduje do 50t to na osie moge sie pomylic najwyzej o 500kg na osi, a jak inspekcja wazy to z kazdej osi odejmuje 200kg i 2% (okolo 160-200kg) wiec bolu nie ma)
cytuje;-)
3) zespołu pojazdów składającego się z dwuosiowego lub trzyosiowego pojazdu samochodowego i trzyosiowej przyczepy:

a) do 40,0 t włącznie
0

b) powyżej 40,0 t do 50,0 t
600zl

c) powyżej 50,0 t do 64,0 t
1.440zl

moim przypadku - auto zarejestrowane przed majem 2003 mam 42t DMC wiec te wartosci sa wieksze o 2t. wiec za 50t na drodze 10t moge dostac 600zl kary co jest zabawne;D


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cezar012 dnia Pią 20:45, 05 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Nie 15:00, 07 Lis 2010    Temat postu:

Tylko cezar rozłóż ładunek na oko by grało na osiach ? Ładując zestawy w jednym leśnictwie zdarza mi się że różnica w masie na naczepach wynosi po 5-6 ton co daje skromnie do 200kg różnicy na m3 drewna. Ile razy mi się zdarzało że miałem przyczepę załadowaną bardzo lekkim posuszem a na solówkę świerzynka żę aż żuraw stękał. Mam nadzieję że dożyjemy kiedyś takich czasów że będzie brana pod uwagę tylko DMC a nie naciski na osie co w naszym przypadku jest praktycznie nie możliwe do zrealizowania. Ostatnio znajomy został zważony przez ITD, zestaw 3 osie ciągnik i 2 osie wózek pod dłużycę. DMC miał 41,5 tony ale nacisk na osiach napędowych przekroczony po 2 tony a wózek nie przeładowany. Tylko niech szacowni inspektorzy powiedzą jak załadować taki zestaw skoro ma limit odległości tylnego wózka od końca drewna i wózka bliżej nie idzie i nie można ułożyć.

Wagi ITD to temat woda i chyba długo jeszcze taki pozostaje. Nie dalej jak rok temu były zapewnienia że będą zezwolenia na dojazd do krajówek korzystając z dróg lokalnych i jakoś wielka cisza się zrobiła bo nie mieli by gdzie ludzi łapać za przeciążenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:24, 08 Lis 2010    Temat postu:

Enriu przeciez pan inspektor ci powie zebys załadował tak zeby było zgodnie z przepisami a jak to zrobisz to go nie obchodzi.
mozesz przeciez jechac prawie na pusto i bedzie ok na wadze a ty przy ciagle rosnacych kosztach bedziesz dokladał do kursa tylko jak długo?
Albo załadowac wmiare dobrze ale wagi i tak nie przejdziesz i tak bedziesz sponsorem tyle ze nie odbiorcy lecz panstwa .w RMFe kiedys słuchałem ze do 2015r maja czterokrotnie zwiekszyc wazenie u nas i juz maja wyliczone wpływy z tego tytulu 40 mln rocznie choc teraz maja 10mlm


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek500 dnia Pon 20:26, 08 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Pon 22:15, 08 Lis 2010    Temat postu:

Dzisiaj było w RMF-ie że w łódzkim mają zamontować 40 wag preselekcyjnych które ważą osie pojazdu w trakcie przejazdy przez nią i dodatkowo ma robić fotkę auta z numerami blach i prędkością. W lubuskim też mieli takie montować ale na razie cisza.
Znajomego jak zważyli i kazali rozmieścić ładunek równomiernie wyszło że miał prawie pustym autem ciągnąć w pełni załadowaną przyczepę. To na pewno jest super bezpieczne. Powinni wprowadzić tabelaryczną masę drewna i przestać się czepiać o rozłożenie ładunku którego wagi nie znasz i nie masz możliwości poznać. Rozkładanie równomiernie drewna na aucie to jak wróżenie z fusów. Jesteśmy niby w unii europejskiej ale jakoś nie potrafimy korzystać z ich standardów. Powinni się czepiać tych co tak badziewne drogi nam wybudowali. A wagi będą bo dziurę w budżecie czymś trzeba załatać a ty niestety jesteś postawiony pod ścianą i musisz przeładować by zarobić na sprzęt, paliwo, pensje i inne koszty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 22:49, 08 Lis 2010    Temat postu:

W Byczynie jest taka waga wmontowana w jezdnie jak mówili moi kierowcy zresztą tam cały plac mają do aut i drewno chyba też tam leży.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
copa




Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kolbuszowa RKL

PostWysłany: Wto 19:45, 09 Lis 2010    Temat postu:

A to jest tez chore ze auta do metrów waza 21-22 ton (mowie solo 6X4 i do tego normalna przyczepa) i co mas włożyć 18 ton?? to jest śmieszne. Lżejsze są dłużyce waza od 18 do 19 ton. Często spotykane ostatnio u nas są zestawy CS 4x4 i naczepa rama aluminium i kilka law i jakiś mały żuraw i tym woza dłużyce

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Wto 21:04, 09 Lis 2010    Temat postu:

Zależy kto jakie auto ma. Poprzednim którym jeździłem z pełną podłogą i przyczepą na resorze ważyło 21 ton. Teraz jeżdżę z przyczepą 3 osiową na poduszce ale nie mam podłogi ani na przyczepie ani na aucie i ważę 19,5.
Dla ciekawości autko z krótką kabiną i przyczepą na resorze bez podłogi na aucie i przyczepie waży 17,5 tony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 22:53, 09 Lis 2010    Temat postu:

Moje autko waży 14250 + przyczepa 4-5 ton może. ładowności mam ok 23tony więc 25m3 zabiorę akurat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Nie 15:05, 26 Lut 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Panowie trwaja konsultacje spoleczne co do wprowadzenia 60t DMC i 25m dlugosci.
Szkoda tylko ze dowiedzialem ze o tym dzis, tj 26 luty 2012, a konsultacje trwaja do jutra czyli 27 luty br.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Off-topic Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin