|
www.transportdrewna.fora.pl Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariuszl
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:24, 30 Maj 2013 Temat postu: VOLVO FH12 |
|
|
Mam taki problem z wrzuceniem 4 biegu w Volvie FH12 I model 2001 rok skrzynia VT2514 otóż nic nie zgrzyta a bieg nie wchodzi dopiero po odpięciu kostki od wybieraka zaczął wchodzić i jest ok. Czy zna ktoś może schemat tej wtyczki i piny i co na nich powinno być ( + czy - ). Z góry dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 19:35, 30 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Możesz doprecyzować stwierdzenie "kostki od wybieraka"
Wg. biuletynu VOLVO jak ciężko wchodzi jedynka oraz czwórka to najczęściej synchronizatory na pierwszym biegu.
Dawid chyba to robił w swoim białym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 19:53, 30 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Tak robiłem synchronizator 1/4 biegu. Bo 4 ciężko wchodziła. Trzeba było wyczuć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariuszl
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:25, 30 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Kostka elektryczna od wybieraka biegów na skrzyni, 1 bieg wchodzi ł bez żadnego problemu a 4 tylko przy małej prędkości jazdy, przy większej była tak blokowało jak zabezpieczenie przed wrzuceniem zbyt niskiego biegu , czasami zdarzy się przez przypadek przejść na niską skrzynie i żeby jej nie uszkodzić jest zabezpieczenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 21:38, 30 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
A może masz wyrobioną przesówkę od wstecznego i zawór, u mnie też go zaraz wymienili.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 22:25, 30 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
A czy problem od zmiany na 4 bieg nie występuje tylko przy przerzucaniu z 3 na 4 ? Czyli przy zmianie grupy ?
Jak tak to polecam zmianę zaworu od grupy, czasami lubi się przyblokować jak już ma troszkę km. Nie masz czasami tak że jak się zatrzymujesz i przerzucisz grupę to nie idzie żadnego biegu wbić, tak jakby wybierak był zablokowany, a po przerzuceniu grupy wszystko wraca do normy ?
Nie bardzo kojarzę tą kostkę, musiałbym w schematy spojrzeć.
Spojrzałem na schematy i powinieneś mieć dwie wtyczki przy wybieraku.
Pierwsza numer 217 - załączenie wstecznego światła
Druga numer 6050 - elektrozawór , blokada przerzucenia grupy (nie wiem czy dokładnie przetłumaczyłem - dokładnie to solenoid valve, range restriction)
Zawór zasilany przez bezpiecznik nr2.
Więcej nie pomogę. Stawiam na zawór od grupy, typowa usterka.
Odczytaj jeszcze kody błędów jak możesz to może coś jeszcze znajdę i podpowiem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Enriu dnia Czw 23:39, 30 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|