![Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna](http://i41.tinypic.com/x573wk.gif) |
www.transportdrewna.fora.pl Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cezar012
Moderator
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: Nie 13:12, 16 Gru 2012 Temat postu: Nieoznakowane auta ITD |
|
|
Przepraszam wszystskich za brak czasu dla forum, ale jak widze chyba wszyscy maja sporo pracy. Znalazłem cos i mysle ze moze nam sie to przydać.
Dobrzy ludzie doniesli
Zauważcie jaka jest zależność w numerach i jak są do siebie podobne, łatwiej jest ich dzieki temu wyhaczyć
Numery rejestracyjne nowych nieoznakowanych pojazdów ITD:
WE 574CW - Ford Mondeo - granatowy - Delegatura Południowo-zachodnia - Wrocław
WE 575CW - Ford Mondeo - granatowy - Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Warszawa
WE 576CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Północna - Bydgoszcz
WE 577CW - Ford Mondeo - srebrny - Delegatura Wielkopolska - Poznań
WE 578CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Śląska - Katowice
WE 579CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Wschodnia - Lublin
WE 580CW - Ford Focus - srebrny - Delegatura Północno-zachodnia - Gorzów Wielkopolski
WE 581CW - Ford Focus - granatowy - Delegatura Wielkopolska - Poznań
WE 582CW - Ford Focus - czarny - Delegatura Północno-wschodnia - Białystok
WE 583CW - Ford Focus - srebrny - Delegatura Południowo-zachodnia - Wrocław
WE 584CW - Ford Focus - srebrny - Delegatura Północna - Bydgoszcz
WE 585CW - Ford Focus - czarny - Delegatura Śląska - Katowice
WE 586CW - Ford Focus - granatowy - Delegatura Wschodnia - Lublin
WE 587CW - Ford Focus - srebrny - Delegatura Centralna - Łódź
WE 588CW - Ford Focus - czarny - Delegatura Południowo-wschodnia - Rzeszów
WE 589CW - Ford Focus - granatowy - Delegatura Południowa - Kraków
WE 590CW - Ford Mondeo - srebrny - Delegatura Centralna - Łódź
WE 591CW - Ford Mondeo - srebrny - Delegatura Północno-zachodnia - Gorzów Wielkopolski
WE 592CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Północno-wschodnia - Białystok
WE 593CW - Ford Mondeo - srebrny - Delegatura Południowa - Kraków
WE 594CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Południowo-wschodnia - Rzeszów
WE 595CW - Ford Focus - czarny - Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Warszawa
WE 214EC - Peugeot Partner - oznakowany żółty - Delegatura Południowo-wschodnia - Rzeszów
WE 215EC - Peugeot Partner - oznakowany żółty - Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Warszawa
WE 216EC - Peugeot Partner - oznakowany żółty - Delegatura Północna - Bydgoszcz
Odwołanie od zdjecia z fotoradaru:
Miasto, data
Imię i nazwizko
adres
Do
Komendanta /nazwa
instytucji/ adres
PROŚBA
Szanowny Panie Komendancie,
W dniu /data zdarzenia/ o godz. XX.XX zostało zrobione zdjęcie rzekomo mojego
pojazdu o numerze /numer rejestracyjny/ oraz przesłano dokumentację na mój adres.
Jednakże obawiam się, że przesłana dokumentacja jest niestety niekompletna, a co za tym
idzie obawiam się również, że wykazany na zdjęciu z fotoradaru pomiar prędkości może
niestety nie być prawidłowy, o ile na zdjęciu został faktycznie uwieczniony mój pojazd.
Bardzo chciałbym pomóc Panu Komendantowi w ustaleniu sprawcy wykroczenia, ale
najpierw proszę o rozwianie wszelkich moich wątpliwości.
Ale do rzeczy:
1. Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem czy na zdjęciu został uwieczniony mój
pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele pojazdów podobnych do tych z
przesłanego przez Państwa zdjęcia, natomiast tablice rejestracyjne są elementem
łatwo wymienialnym i można je bez problemu podrobić i zamontować w innym
pojeździe. Moje wątpliwości mogłyby zostać rozwiane w przypadku umożliwienia
porównania znaków szczególnych pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy
numer silnika z danymi w dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to jest
sprawdzane na przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na zdjęciu nie
widać /ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a także nie mam
możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje wątpliwości czy to faktycznie
jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o przesłanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości (i
jeśli to możliwe w kolorze), co niewątpliwie pozwoli na rozpoznanie pewnych cech
szczególnych sfotografowanego pojazdu, natomiast nie ulega wątpliwości, że
większość /samochodów, motocykli/ wygląda podobnie (szczególnie w perspektywie
zdjęcia „od tyłu" / „z przodu"), więc i mój samochód / motocykl jest podobny do tego
pojazdu ze zdjęcia. Dlatego też zwracam się z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii
w wysokiej rozdzielczości i w kolorze - rozpoznanie cech szczególnych mojego
pojazdu, oraz niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym zdjęciu nie
znajduje się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby zafałszować pomiar
prędkości.
2. Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego /nazwa instytucji i miasto/ do
użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/ w
dniu /data zdarzenia/ na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/ lub podanie
odpowiednich aktów prawnych, na mocy których /nazwa instytucji i miasto/ dokonała
pomiaru prędkości. A także dokumentu zezwalającego/nazwa instytucji i miasto/ na
prowadzenie pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu
radarowego przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego za ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo o ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami).
3. Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu /data
zdarzenia/ na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.
4. Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z przepisami
prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru prędkości była oznaczona
znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było oznaczone kolorem żółtym.
5. Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz ponownej/kolejnej/okresowej
urządzenia użytego w czasie pomiaru.
6. Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania zakłóceń
mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na dokonywanie
pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany przez właściwy
Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np. świadectwa legalizacji miejsca
dokonywania pomiaru lub świadectwa homologacji miejsca dokonywania kontroli.
Prośbę swoją motywuję faktem, iż miejsce pomiaru prędkości musi spełniać
wymagania wskazane w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007
r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości
pojazdów w ruchu drogowym.
7. Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w dniu /data
zdarzenia/ (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres godzinowy przed i po
godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na wynik prowadzonego pomiaru tj.
temperatury oraz wilgotności względnej powietrza. Szczególnie ważnym czynnikiem
jest wilgotność względna powietrza, a z tego co pamiętam to /tu wymienić np. że w
miesiącu kiedy nastąpiło zdarzenie/ był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc
istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza przekroczyła
graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności powietrza powyżej
95% byłby nieprawidłowy.
8. W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych funkcjonariuszy
dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie wraz z osobowym zezwoleniem
do wykonywania kontroli wydanym przez KPP (Rozporządzenie Ministra Spraw
Wewnętrznych i Administracji z dn. 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu
drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca 2008 art. 14), a zgodnie z kodeksem drogowym
dokonujący kontroli ma obowiązek okazać te dokumenty samodzielnie lub na żądanie
osoby kontrolowanej. Pomijam fakt, że wysłana do mnie korespondencja była
podpisana faksymilą, a nie oryginalnym podpisem Państwa funkcjonariusza. Stąd prośba
o przesłanie stosownych dokumentów.
9. W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o sposobie
instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie przeprowadzenia pomiaru, czyli rodzaj
gruntu, na jakim umiejscowiono fotoradar, kącie, jaki oś fotoradaru tworzyła z osią
jezdni w chwili pomiaru. Nieprawidłowe ustawienie kąta powoduje zafałszowany
pomiar prędkości, a przez to niezachowanie urzędowego wymogu dokładności
pomiaru urządzenia. Nie znając kąta pomiaru urządzenia, nie można ustalić
rzeczywistej prędkości mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe mogą pokazywać
błędne dane w przypadku niezachowania wymaganego kąta między osią fotoradaru a
osią jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie stosownych dokumentów.
10. Czy w przesłanej przez Państwa dokumentacji prędkość zarejestrowanego pojazdu
jest już pomniejszona o błąd pomiarowy, który dla urządzenia /nazwa fotoradaru/
wynosi +/-/podać błąd pomiarowy urządzenia/ km/h (dla prędkości poniżej 100 km)?
11. Na jakiej podstawie prawnej /nazwa instytucji i miasto/ wystawia wezwanie i/lub
mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji prawnych.
12. Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest właścicielem fotoradaru marki
/nazwa fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/, a także czy /nazwa instytucji i
miasto/ sama zajmuje się obróbką zdjęć wykonanych przez ww. fotoradar czy zleca to
firmom zewnętrznym? Jeżeli tak, to proszę o podanie danych podmiotu.
Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośba o przesłanie ww.
dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł rozwiać swoje wątpliwości
odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu karnego, a także odnośnie pojazdu oraz osoby
znajdującej się na zdjęciu z fotoradaru.
Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność wskazania sprawcy
wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy faktycznie doszło do wykroczenia, tj. czy
zarejestrowane zdarzenie spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki
w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów
w ruchu drogowym, oraz szczegółowy zakres badań i sprawdzeń wykonywanych podczas
prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych z dn. 9 listopada 2007 r.
Proszę o przesłanie ww. dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania
niniejszego pisma.
W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do przypuszczenia, iż
/nazwa instytucji i miasto/ nie posiada ww. dokumentów i jednocześnie, że doszło po prostu
do próby wyłudzenia grzywny w celu podreperowania budżetu Państwa gminy.
Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję
Z poważaniem,
Imię i nazwisko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 16:20, 16 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Myślę że może się przydać.
Miałem już przyjemność z Peugotem Partnerem, wyglądają autka jak zwykłe służby drogowej, pomarańczowe z pomarańczowym kogutem na dachu, tylko na boku biały napis GITD i w środku monitorki i antenki na dachu, Prawdopodobnie dałem się złapać, kolegów udało się ostrzec.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cezar012
Moderator
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: Pon 0:10, 28 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
W lublinie jedno Mondeo caly czas stoi na wylocie na bilgoraj po lewo za stacja Lotos. i sobie pstryka. Malo tego juz nawet mialem jednego Focusa na ogonie przez jakies 15km w okolicach Miedzyrzeca Podl. ale jakis oszolom osobowka w zabudowanym poszedl kolo 100km/h na podwojnej ciaglej obok mnie i chlopaki dali mi spokoj i poszli za nim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
perez87
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 17:32, 28 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Kto jeździ od Piła-Chodzież to na wlocie do Chodzieży jak się zjeżdża z górki to na poboczy Mondeo często i gęsto stoi najczęściej w godzinach 17-19 i pstrykają zdjęcia tym od Chodzieży i tym od Piły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Extrem
Dołączył: 29 Wrz 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 11:20, 03 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Oni wszędzie się znajda .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur-_87
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełm, lubelskie
|
Wysłany: Nie 0:37, 04 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Jak wygląda kontrola inspekcji przy drewnie stosowym po okazaniu kwita i porównaniu z ładownoscią pojazdu czy jest to jakoś mierzone itd.? Pytam bo przy tych samych masach ładunku na kwicie jest bardzo różnie w rzeczywistości z objętością drewna tzw. dobre stosy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malina
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 21:34, 04 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Nikt raczej nie bedzie Ci tego mierzył chyba ,ze na kwicie 20 m3 a na aucie 35;) Moim zdaniem najlepiej jak masz długie kłonice. Wtedy nie rzucasz się tak w oczy jak masz duzo załadowane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidg2
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 22:24, 04 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Tak się nie doliczą, bo można też różnie poukładać co przyczyni się na najeżenie drewna. Zresztą ładowanie ze stosa w lesie na auto już zwiększa drewno swoje metry. a to dlatego że co innego jest jeden stos o dł 20-30mb a co innego ułożone w 9 klatkach na aucie i przyczepie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 18:28, 08 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie inspektorzy mieli szkolenie z przeliczników.
Wezmą miarkę i pomierzą jak im się nie będzie zgadzać mają polecenie wezwać lokalną straż leśną w celu sprawdzenia prawidłowości ilości na kwicie z tym co na aucie. Tak wpadają ci co piszą dwa kwity na zestaw
ITD bardziej interesują puste zestawy do drewna gdzie kontrolują masę własną auta z tym co w dowodzie. W razie dużego minięcia się wyników dowodzik zostaje u pana inspektora a wy jesteście proszeni na badania techniczne z pomiarem z legalizowanej wagi.
Na zachodzie BAG i POLIZEI są wyposażeni w wilgotnościomierze i określają wagę pojazdu bez ważenia z bardzo wysoką dokładnością.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur-_87
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełm, lubelskie
|
Wysłany: Czw 21:11, 08 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
No właśnie też o tych szkoleniach słyszałem i stąd moje pytanie, bo sporo firm zaczęło wozić po 25 metrów twardego drewna a nie wierzę w to żeby mieli takie lekkie auta z dźwigiem do stosu, no dobra masa powiedzmy auta zaniżona o tonę to takie badanie po zabraniu dowodu kosztuje 20zł plus ważenie około15zł, innych konsekwencji nie ma ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Pią 9:51, 09 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy są inne konsekwencje. Ogólnie to w lasach nikt na dowody nie patrzy i ładujesz co chcesz i ile chcesz.
Inspektorzy też odpuścili sobie drewno więc trochę samowoli panuje w tym temacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|