 |
www.transportdrewna.fora.pl Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
copa
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kolbuszowa RKL
|
Wysłany: Śro 21:33, 02 Sty 2013 Temat postu: Dłużyca-zezwolenie? |
|
|
Ostatnio znajomy mówił coś o jakiejś koniecznej konsesji czy coś takiego na transport dlużycy wózkami. Ze weszło to gdzieś w listopadzie. Ze jak sie jej nie ma to 5 tys kary a ona sama kosztuje 3. Nic nie słyszałem takiego. Troche mi to dziwne sie wydaje ale wole zapytać. Podobno dotyczy to dlugości. Wie ktoś coś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip2
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: drawno
|
Wysłany: Śro 22:07, 02 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Nic nie słyszałem, długości nie możesz przekroczyć tak czy siak, chyba że ładunek jest niepodzielny to wykupujesz jako gabaryt na długość, pierwsze słyszę by były jakieś zezwolenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 22:20, 02 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Są zezwolenia i weszły chyba na początku grudnia.
Są to zezwolenia kat. I i II dla ładunków podzielnych.
Wszystko fajnie pięknie, wnioskujesz do właściciela drogi którą chcesz jechać i opłacasz, tylko skąd mam wiedzieć którą drogą będę akurat jechał, to wychodzi dziesiątki lub setki zezwoleń od każdego powiatu i każdemu trzeba odpowiednio opłacić. Czy 3tyś tego nie wiem słyszałem coś o 200zł za zezwolenie na konkretną drogę, co w każdym powiecie trochę dróg da.
Na razie nie wiem jak to ugryźć, ale kara to 5tyś. Poczytajcie na kwitach leśnych, niektóre mają formułkę o zezwoleniu przejazdu pojazdem nie normatywnym. A kat I i II mówi o przekroczeniu nacisku przy nie przekroczeniu DMC.
Tu macie link do informacji
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Oczywiście opłata na pojazd a nie firmę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip2
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: drawno
|
Wysłany: Czw 14:32, 03 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
A to o to chodzi, a to i tak nikt tego nie używa bo codziennie gdzie indziej się jeździ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
copa
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kolbuszowa RKL
|
Wysłany: Czw 18:06, 03 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ale za co ta kara? Jesli mam 18,75 calego auta. Od przodu do konca drzewa to nie musze miec? A jesli przekrocze to jest tylko chyba 200 zl za metr
znalezione. cos mozna sie dowiedziec
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez copa dnia Czw 18:57, 03 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip2
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: drawno
|
Wysłany: Czw 19:23, 03 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
To bardziej chodzi o to że nie przekraczasz DMC i dostajesz mandat za to że na osiach jesteś przeciążony, a te zezwolenie ma cię chronić chyba jak na drodze 8t na oś będziesz miał więcej a DMC nie większe niż 40t. O to chodzi? Jeśli źle rozumiem wytłumaczcie mi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 21:39, 03 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Głównie chodzi tak jak napisał filip że jak jedziesz lokalną drogą do głównej trasy 11,5kN to wówczas powinieneś mieć zezwolenie, jak nie masz to nie dość że zapłacisz za naciski po staremu to jeszcze za brak zezwolenia, ot taki mały bonus.
Tylko że w naszej branży to jest jakaś porażka te zezwolenia bo jak mam wytypować wszystkie drogi w danym powiecie czy województwie, nie mówiąc ile to będzie kosztowało i ile papieru musiałbyś mieć w aucie.
To raczej dobre jak ktoś planuje przewóz koparki czy jakiegoś innego badziewia a nie drewno codziennie inną drogą i inny powiat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
copa
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kolbuszowa RKL
|
Wysłany: Czw 22:24, 03 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ale kupujesz chyba 3 kategorie w gddkia i masz chyba na wszystkie drogi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 22:27, 03 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Jak dobrze kojarzę to tylko kat. I i II jest dla ładunków podzielnych którymi jest drewno, reszta dotyczy standardowych ponadgabarytów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sk2544
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 10:47, 04 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ale te zezwolenia są dla ładunków nienormatywnych więc jeśli wasze auta nie przekraczają 21.5 m długości i 8 t na oś to nikt z was ich nie potrzebuje . Więc wystarczy ładować zgodnie z tabelką i drewno ww dłuższe niż 16m przecinać i nic nie trzeba płacić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip2
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: drawno
|
Wysłany: Pią 14:48, 04 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
21,5m chyba mała pomyłka, jak Enriu pisze że w aucie musiał byś mieć biuro i od groma kasy na to, tak tylko 2 kategorie są dla niepodzielnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sk2544
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:36, 04 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
No faktycznie mały błąd 20,75 m nie powinien przekroczyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip2
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: drawno
|
Wysłany: Pią 18:52, 04 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
A nie 18,75
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enriu
Moderator
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
|
Wysłany: Pią 19:26, 04 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ot wszystko się zgadza przy drogach 11,5kN ale na powiatowych musiałbyś mieć zezwolenie przy 40t DMC, bo inaczej przekroczysz dopuszczalne naciski na oś.
Co do długości to ładunek w dłużycach może wystawać 5m poza ostatnią oś więc praktycznie możecie coś ok 22m całkowitej długości mieć, oczywiście koniec wózka musi być na 18,75m.
Jutro jadę do znajomego który miał się na spotkaniu OZPTD dowiedzieć coś więcej o zezwoleniach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filip2
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: drawno
|
Wysłany: Pią 19:32, 04 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Powiem tyle że nie raz itd zatrzymało jakieś auto i mierzyli i twierdzili że te 18,75 ma mieć, a do tej przyczepy kłonicowej to różnie bywa, ale zasadniczo 18,75 ma mieć i koniec, dlaczego często po zatrzymaniu ITD mierzy długość, dlaczego drewna nie robią dłuższego niż 14m? Być może w innych województwach jest inaczej ale w Pomorskim jednak te 18,75 akceptują. Być może można mieć zwis te 5m ale to chyba nie przekraczając długości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|